پایگاه اینترنتی شبکه روسیه-۲۴ مدعی شد که شماری از بمب‌افکن‌های روسیه برای مشارکت در عملیات ضد داعش در سوریه در پایگاه هوایی همدان مستقر شده‌اند.

استقرار بمب‌افکن‎های روسیه در پایگاه هوایی همدان
به گزارش گلستان24، پایگاه اینترنتی شبکه روسیه-24 مدعی شد که بمب افکن های نیروی هوایی روسیه از نوع "تو-22-ام-3" برای مشارکت در عملیات ضد گروه تروریستی داعش در سوریه وارد فرودگاه نظامی همدان شدند.
 
بنابر گزارش این پایگاه روس زبان، استقرار جنگنده های روسیه در خاک ایران 60 درصد از زمان پروازها را کاهش می دهد.
 
بمب افکن های روسیه اکنون از فرودگاهی نظامی در جمهوری اوستیای شمالی در جنوب این کشور برای پرواز به سمت سوریه استفاده می کنند.
 
منابع روس پایگاه هوایی حمیمیم را برای استقرار بمب افکن های روسیه نامناسب اعلام کرده اند.
 
هواپیماهای تو-22 ام 3 نیروی هوافضای روسیه به فرودگاه نظامی همدان ایران وارد شدند و از آنجا برای حمله به مواضع شبه نظامیان داعش پرواز خواهند کرد.
 
اسپوتنیک نیز نوشت: شبکه "Russia 24" و رسانه های ایرانی و عربی در اینباره اطلاع دادند. استقرار بمب افکن ها و جنگنده ها در محدوده ی ایران ، مزیت هایی را برای نیروی هوافضای روسیه به همراه دارد. رسانه های عربی خبر می دهند که توافق نظامی با تهران باعث کمتر شدن زمان پرواز تا 60 درصد می شود. اکنون برای حملات هوایی به سوریه ، تو-22 ام 3 از فرودگاه نظامی در مزدوک اوستیایی شمالی پرواز می کنند در واقع پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه سوریه برای این بمب افکن ها که یکی از بزرگترین ها در جهان هستند مناسب نیست. فعلا مشخص نیست که چه تعداد از این هواپیماها در فرودگاه ایران مستقر خواهند شد. دیپلمات های روسی و ایرانی در تهران طرح بعدی عمل برای حل و فصل بحران سوریه را بحث و بررسی کردند. پیشتر مشخص شد که نظامیان روسی درخواست استفاده از فضای هوایی ایران و عراق را برای عبور موشک های بالدار فرستاده اند.

رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار