با حضور مدیرکل اوقاف گلستان؛

جشنواره برترین های مساجد گلستان با حضور مسئولان استانی در گرگان برگزار شد.

جشنواره برترین های مساجد گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24، جشنواره برترین های مساجد گلستان و شهرستان گرگان عصر یکشنبه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان و هیئت امنای مساجد استان در گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی عصر یکشنبه در جشنواره تجلیل از برترین های مساجد استان گلستان گفت: خداوند خطاب به انسانها می فرمایند گمان مبرید که شما را بیهوده و عبث آفریده ام چرا که خداوند برای خلق هر کدام از انسان ها هدف خاصی را در نظر گرفته است.

وی افزود: خداوند می فرماید من خلق نکردم هیچ انس و هیچ جنی را مگر برای عبادت و انسان راخلق نکردم مگر برای شناخت که خالق خود را بشناسد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه مسجد تنها مکان نماز خواندن نیست، گفت: مسجد پایگاهی است که تمام مسائل مربوط به کشور و دنیا در آن بیان شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار کرد: اعمالی که انسان انجام می دهد چه اقامه نماز باشد، چه کمک به مستمندی و چه برنامه های دیگری در شرایط مکانی و زمانی متفاوت دارای اثرات مختلفی است، به عنوان مثال ثواب نمازی که در خانه خدا و مسجد ویا منزل معمولی خوانده می شود یکسان نیست.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: پیامبر می‌فرماید برای انسان از این دنیا سه عمل در آخرت باقی می ماند، فرزند صالح، عالم بزرگواری که علمش را در قالب کتاب در اختیار خلق خدا قرار داده و صدقه جاریه که ساخت وترمیم مسجد و ... را شامل می شود.

وی افزود: کسی که می خواهد در کار خیر سهیم باشد توفیقی است که خداوند نصیبش کرد است و افرادی که در هیئت امنای مساجد هستند باید بدانند گرفتن مسئولیت آسان است اما نگه داشتن مسئولیت سخت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خطاب به امنای مساجد گفت: نظافت مساجد امر مهمی است که همواره باید به آن توجه شود تا باعث رضایت نمازگزار باشد.

فرمانده سپاه گرگان نیز در این مراسم گفت: ۳۱ مرداد روز به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل غاصب، در کنفرالنس اسلامی سال ۲۰۱۰ روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

سید علی مهاجر افزود: اگراز ما بپرسند چگونه بسیجی را می خواهید ما می گوییم بسیجی را می خواهیم که هم‌تراز انقلاب اسلامی باشد که این بسیجی در سنگرهای ما که همان مساجد باشند پیدا می شوند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره تصمیم گرفتیم از تعدادی از مساجد به شکل نمادین تجلیل کنیم.

در پایان این جشنواره مسجد جامع روستای سید میران و مسجد جامع علی آباد کتول به عنوان مسجد های برتر استان گلستان انتخاب شدند و تعدادی از اعضای هیئت امنا نیز تجلیل شدند.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار