امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: حکام آل سعود با پشتیبانی استکبار جهانی و صهیونیست به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه و اختلاف بین مسلمانان است.

آل سعود به دنبال ناامنی در منطقه و اختلاف بین مسلمانان است

به گزارش گلستان 24، آخوند عبدالباسط نوریزاد درباره جنایت آل سعود اظهار داشت: حکام آل سعود با پشتیبانی استکبار جهانی و صهیونیست برای همه مسلمانان در منطقه ناامنی و اختلاف ایجاد کرده و دشمنان همیشه سعی دارند بین مسلمانان اختلاف قومی و مذهبی ایجاد کند.

وی افزود: دولت عربستان سعودی نیز با همین رویکرد در تلاش برای اختلاف بین مسلمین است و سعی می‌کند با اسلام آمریکایی و وهابیت بین مسلمانان تنش و اختلاف ایجاد کند.

وی ادامه داد: در این راه از پرورش فرقه تکفیری استفاده کردند که می بینیم خداوند متعال آن فرقه مذموم و پلید را به جان خود حکام سعودی انداخته است.

جنایات آل سعود برای همه جهان آشکار است

آخوند نوریزاد تصریح کرد: دولت عربستان در کشورهای اسلامی دخالت کرد و برای ایجاد اختلاف و ناامنی آن‌ها را تحریک کرده و مردم مسلمان یمن، چه زن و کودک از دست این جنایتکار در امان نبوده و اطفال و مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشانده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که مردم این کشور استقلال خود را می‌خواهند و دوست دارند کشورشان را خودشان اداره کنند نه یک سری افراد وابسته به بیگانگان که این امر از نظر دولت عربستان امکان‌پذیر نیست.

آخوند نوریزاد با اشاره به جنایات آل سعود در کشور عراق و بحرین اظهار کرد: جنایات آل سعود برای مسلمانان همه جهان به ویژه مردم مسلمانان منطقه به وضوح آشکار است و مردم بحرین با حمایت از علمی دین خود سعی و تلاش کرده برای پیشبرد اهداف دین اسلام حرکت کند که در این راستا جنایتکاران با برگزاری دادگاه نمایشی و احکام فرمایشی آنان را محکوم می کنند که همه اینها با حمایت دولت عربستان سعودی است.

وی اظهار کرد: برای هر مسلمان در هر مذهبی با اینکه مذهب اسلام نباشد جای تاسف است که جلوی تبلیغ دین را گرفته و از احکام الهی ممانعت کنند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس درباره محروم شدن برخی از مسلمانان به ویژه ایران اسلامی از مناسک حج افزود: امسال مردم از مناسک حج محروم شدند و دولت عربستان با بهانه‌های مختلف و با شروط بی‌جا «ان سبیل الله» کرد، البته مردم ایران اسلامی می‌دانند این بهانه‌ها برای ایجاد اختلاف و تنش بوده و عمل آل سعود از مصادیق بارز «ویصدون ان سبیل الله»  است.

وی اظهار داشت: در این راستا مقام معظم رهبری خطاب به مردم مسلمان کشورمان و همه مسلمانان جهان اظهار داشت که به هیچ عنوان زیر بار ذلت نمی‌رویم و باید به معنای واقعی الهی و سیاسی و برائت جستن از مشرکین و منافقین صورت گیرد.

و این گفته مقام معظم رهبری برای همه ما مسلمانان چه شیعه چه سنی حجت تمام است.

نوریزاد درباره جنایات آل سعود در فاجعه منا گفت: اتفاق و فاجعه سال گذشته منا براساس بی‌کفایتی و بی‌درایتی مسئولان آل سعود بود و جای تاسف است کشوری که خود را مدعی اسلام و دین می‌داند برای جان مسلمانان هیچ گونه ارزشی قائل نشود.

وی ادامه داد: برای ما مشخص شد که بی‌ارزش‌ترین مسئله در عربستان سعودی جان یک شخص مسلمان حاجی است و در این خصوص حکام سعودی هیچ گونه غرامتی به خانواده‌های شهدا پرداخت نکرده و یا حتی عذرخواهی شفاهی نیز انجام نداده‌اند، که این بیانگر قصی القلب بودن آن‌هاست و ذهن مسلمانان را به دوران جاهیلیت و قبل از اسلام می‌برد.

دولت برای احقاق حق خانواده شهدای خانواده شهدای منا اقدام کند

آخوند نوریزاد با تاکید بر اداره حرمین اظهار داشت: از مجامع بین المللی می‌خواهیم تصمیم مقتضی درباره اداره حرمین شریفین گرفته شود و واضح است که بیت الحرام و مدینه منوره برای یک کشور و یک خاندان منحصر به فرد یا یک شخص نیست.

و از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهیم در راستای احقاق حق و مطالبات خانواده شهدای خانواده شهدای منا از طریق دادگاههای بین المللی و براساس مقرارت و موازین قانونی اقدامات لازم را مبذول دارند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس درباره عید قربان امسال با توجه به نخستین سالگرد شهدای منا گفت: با تسلیت به همه مردم به ویژه خانواده آن شهدا و آرزوی صبر و شکیبایی برای آنان از خداوند متعال، ما مردم منطقه همانند گذشته همواره در کنار این خانواده‌ها هستیم و از مردم می‌خواهیم مانند همیشه عطوفت و رفعت و همکاری اسلامی داشته باشند تا تسلی خاطر بازماندگان باشد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار