گذشت و بزرگواری اولیای دم باعث شد جوانی که به جرم قتل در زندان گرگان بسر می برد، از چوبه دار رهایی یافته و فرصت زندگی زیباتر را تجربه نماید.

گذشت اولیای دم، جوان نادم گلستانی را از چوبه دار رهایی داد

مدیر کل زندان های گلستان روز دوشنبه گفت: این سی و سومین پرونده قصاص در زندان گرگان طی کمتر از دو سال است که با عفو و بخشش اولیای دم بسته شده و زندانی پشیمان فرصت زندگی دوباره پیدا می کند.

به گزارش گلستان 24، 'محمود امینی' اضافه کرد: مددجو 'ب . ی' 29 ساله که حدود نه سال قبل به جرم قتل عمد با حکم مراجع قضایی محکوم به قصاص نفس شده بود، امروز با تلاش مسوولین زندان و تیم اخذ رضایت شاکی و بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

به گفته وی در این مدت در اجرای سنت حسنه پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص)، عفو و گذشت و بزرگواری خانواده های مقتولان این زندانی را از مرگ نجات داده است.

امینی تاکید کرد که پیگیری تیم رضایت شاکی زندان براساس سه اصل 'شنیع نبودن نوع جرم، اصلاح پذیری و آمادگی برای بازگشت به جامعه از سوی مددجو' صورت می گیرد و با این اقدامات فرصت مجدد به یک خطاکار برای اصلاح و بازپروری داده می شود.

همچنین براساس اعلام زندان های گلستان 'حمیدرضا پوریانی' مدیر زندان گرگان گفت: 'فصل مهربانی' نامی است که می بایست بر گذشت خانواده های بزرگوار شکات گذاشت.

وی افزود: نتیجه این پرونده های قصاص نفس (33مورد) از عید سعید فطر سال 92 تاکنون در زندان گرگان منجر به اخذ رضایت شکات شده است.

پوریانی در ادامه گفت: کلیه اقدامات اصلاحی و تربیتی و مددکاری در پرونده دیجیتالی و الکترونیکی مددجویان زندان گرگان ثبت می شود.

به گفته وی، دسترسی آسان به اطلاعات پرونده ای و شتاب بخشی در ارایه خدمات به مددجویان و خانواده آنها از اهداف این طرح است.

مدیر زندان گرگان ادامه داد: در طول یکسال برای هفت هزار و 721نفر از مددجویان تعداد 64هزار و 583 اقدام مددکاری در سیستم 'پانیذ' ثبت شده است.

وی اضافه کرد: با این اقدام مراجعه به اصل پرونده مددجو کم شده است و خدمات با سرعت بیشتر به خانواده ها و مددجویان ارایه می شود.

پوریانی افزود: همزمان در پرونده الکترونیکی مددجویان پرونده شخصیتی نیز برای آنها تکمیل شده که تاکنون برای یکهزار و 231مورد این اقدام اجرایی شده است. / ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار