در سالروز قیام 6 بهمن سال 60 آمل از جعفر گرزین فرماندارو فرمانده سابق سپاه گرگان به عنوان تنها برگزیده از استان گلستان به دلیل نقش موثر در رابطه با وقایع آمل تقدیر شد.

تجلیل از جعفر گرزین فرمانده سپاه و فرماندار سابق گرگان در همایش سالگرد 6 بهمن آمل

به گزارش گلستان 24،  6 بهمن ماه هر سال در تقویم کشوریادآور سالروز واقعه 6 بهمن سال 60 آمل است . روز سه شنبه 6 بهمن سال 60 اتحادیه کمونیستها با عنوان " سربداران " به شهر هجوم بردند اما در مقابله با نیروهای داوطلب مردمی و نیروهایی مرکب از سپاه پاسداران ، بسیج و ژاندارمری کاری از پیش نبردند و خفت بارانه پا به فرار گذاشتند تا جایی که انقلابیون بعدها در منابع و خاطرات خود بجای سربداران از واژه "پا به فراران" یاد می کنند.

به همین مناسبت عصر روز گذشته یکشنبه 5 بهمن ماه همایشی برای تجلیل از حماسه سازان 6 بهمن آمل برگزار شد و جعفر گرزین فرمانده سابق سپاه گرگان و فرماندار سابق گرگان که نقش مهمی در مبارزه با منافقین در جنگل های شمال داشت تجلیل شد.

در این مراسم حاج مهدی محمدی فرمانده سابق سپاه استان مازندران در دوران دفاع مقدس و حمید حاج عبدالوهاب فرمانده سپاه گیلان ، مازندران و گلستان در آن دوران سخنرانی کردند .

حمید حاج عبدالوهاب در دوره دوم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرگان کاندیدا می شود که در تقابل با حجت الاسلام محمد حسن علوی گرگانی با 1400 رای کمتر دوم می شود اما در اقدامی جالب در نماز جمعه گرگان به علوی تبریک می گوید که این کار با واکنش منفی برخی هوارادان وی مواجه می شودتا جایی که دیگر سراغی از وی نگرفتند. 

dadgah

lajevardi1

 

ارسال نظر

آخرین اخبار