توصیه به کشاورزان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از ورود سامانه بارشی جدید و کاهش ۱۰ درجه ای دما تا روز دوشنبه در استان خبر داد و گفت: کشاورزان قبل از بارش باران شالی را برداشت کنند.

دمای هوا در گلستان ۱۰ درجه کاهش می یابد

به گزارش گلستان24، سیدمحمدرضا رضوی در گفتگو با خبرنگارمهر در رابطه با الگوهای پیشیابی اظهار کرد: بررسی آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از نفوذ جریانات خنک و مرطوب شمالی به استان و همراهی آن با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو از بعدازظهر شنبه است.

وی افزود: پیامد این سامانه وزش باد، ابری شدن آسمان، بارش باران، در برخی از نقاط رگبار باران، رعد و برق و در ارتفاعات پدیده مه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از کاهش هشت تا ۱۰ درجه ای دما در استان خبر داد و گفت: به دلیل طوفانی و متلاطم شدن دریا در این مدت ارتفاع موج بین دو تا سه متر خواهد بود و گاهی سرعت باد نیز حداکثر تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مدت اقدامات لازم دررابطه با صیادی، شیلات و دریانوردی در نظر گرفته شود، گفت: کشاورزانی که قصد برداشت آفتابگردان و شالی را دارند تا قبل از شروع بارندگی برداشت را انجام دهند.

رضوی اظهارکرد: با توجه به پیش بینی بارش اوایل هفته آینده کشاورزانی که تمایل به کشت کلزا در  مناطق کوهستانی را دارند نسبت به آماده سازی زمین و تهیه بذر وکشت کلزا پس از تامین رطوبت کافی اقدام نمایند.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار