نهمین تحصن مربیان پیش دبستانی در گلستان؛

مربیان پیش دبستانی گلستان بار دیگر در اعتراض به عدم جذب خود آمزش و پرورش جلوی درب ادره کل آموزش و پرورش گلستان تحصن کردند.

مربیان پیش دبستانی همچنان بلاتکلیف/ آموزش و پرورش گلستان قانون را رعایت کند + تصاویر

به گزارش گلستان24 به نقل از کلاس بیست، تناقض در سخنان مسئولان یکی پس از دیگری هویدا می شود، در تحصن های متعدد وعده استخدام می دهند، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در جلسه ای که باحضور مجمع نمایندگان سابق انجام شده بود، گفت: قانون استخدام مربیان پیش دبستانی ها اشتباه است و باید اصلا ح شود، خب قانون اصلاح شد و از سوی رئیس جمهور نیز ابلاغ شده است. چرا مدیرکل نباید آن را اجرا کند.این سخنان مربیان متحصن در امروز بود.

این مربیان در حالی غریبانه جلوی آموزش و پرورش حضور یافتند که حتی یک مسئول هم برای پاسخگویی به آنان در میان آنان حضور نیافت.

محمد تقی سوخته سرایی، در حالی که از جلوی درب آموزش و پرورش خارج می شد با سوالات متعدد مربیان پیش دبستانی مواجه و دقایقی به پاسخگویی پرداخت.

وی گفت: هنوز بخشنامه استخدام مربیان پیش دبستانی از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ نشده است و ما قانونا نمی توانیم مربیان را استخدام کنیم.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، گفت: ما در برخی رشته های دبیرستان به نیرو نیاز داریم و باید استخدام شوند اما بکارگیری این افراد منوط به اجازه وزارت آموزش و پرورش است.

مربیان پیش دبستانی اما از بکارگیری افرادی سخن می گفتند که سال گذشته در مقطع دبیرستان به صورت حق التدریس مشغول به کار شده اند و امسال با رشته های غیر مرتبط  در مقطع ابتدایی سر کلاس رفته اند که سوخته سرایی در پاسخ به این سوال نیز گفت: در سال گذشته قانون اجرا شده  است.

یکی  دیگر از مربیان گفت: ما در پیش دبستانی ضمیمه آموزش و پرورش تدریس می کنیم و درحالی که مسئوالان می گویند که ما جزء فرهنگیان محسوب می شویم اما در عمل می بینیم که حتی اجازه نداریم که کودکان را به حایط مدرسه ببریم  تنها 5 دقیقه اجازه این کار را برای استفاده از سرویس بهداشتی داریم.

این مربی  می گوید: ما حتی در مدارس اجازه آب خوردن نداریم و بطری آب را به داخل کلاس برده و در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.

به گفته مربی دیگر؛ آنچه که آنها را تحت فشار گذاشته، قول مدیرکل آموزش و پرورش برای اجرای قانون بوده که  متاسفانه، عدم تمکین به آن از سوی وی موجب شده بیش از 100 مربی باسابقه از حضور در کلاس های درس محروم شوند.

این تجمع در حالی صورت می گیرد که به گفته مربیان، مسئولان اداره کل آموزش و پرورش گلستان نمی خواهند برای استخدام آنان کاری انجام دهند و به این دلیل فردا در مقابل استانداری تحصن  می کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار