کشور با بیشترین خودکشی در جهان! رکورددار آمار بیشترین خودکشی در جهان کدام کشورها هستند. در این نوشتار در باره ۱۰ کشور که آمار بیشترین خودکشی در جهان را دارند بحث می شود.

10 کشور با بیشترین خودکشی در جهان!

به گزارش گلستان24، موهبت زندگی، یکی از گران‌بهاترین موهبت‌هایی است که به یک فرد اعطا می‌شود. گفته‌می‌شود بعضی آدم‌ها خودکشی می‌کنند. خودکشی مشکلی است که همه‌ی کشورهای دنیا با آن مواجه هستند اما در بعضی کشورها این موضوع تبدیل به یک مشکل مهم است. بعضی از شادترین کشورهای دنیا بیش‌ترین میزان خودکشی را دارند.

خودکشی

در ادامه، براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی و یک سرشماری دیگر، فهرستی از ۱۰ کشور که آمار بیشترین خودکشی در جهان تا ۲۰۱۵ را دارند گردآوری و ارائه شده‌است.

۱۰. لتونی-۲۰.۸ خودکشی در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر(۲۰۱۳)

هرچند میزان خودکشی در لتونی کاهش یافته‌است اما این کشور هنوز در جمع ۱۰ برترین کشور دنیا است. علت اصلی خودکشی در لتونی بی‌کاری، سلامت روانی، و مصرف الکل است. در ۲۰۰۵، لتونی با ۲۴.۵ خودکشی در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر، ۷‌امین بیش‌ترین میزان خودکشی را داشت.

۹. مجارستان- ۲۱.۱ خوکشی در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر(۲۰۱۳)

در مجارستان مردان ۳۰ تا ۶۰ ساله که طلاق گرفته‌اند یا همسرشان را از دست داده‌اند، بیش‌ترین احتمال خودکشی را دارند. در این کشور واقع در اروپای مرکزی، مصرف الکل و بی‌کاری عوامل اصلی خطر خودکشی هستند.

۸. ژاپن-۲۱.۴ خودکشی در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر(۲۰۱۴)

حدود ۷۰ درصد خودکشی‌ها در ژاپن توسط مردان انجام می‌شود. دلایل اصلی خودکشی فشار اجتماعی، دشواری‌های اقتصادی، و افسردگی است. از این گذشته، در این کشور سنت خودکشی شرافتمندانه مرسوم است. در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر حدود ۲۱ نفر از ژاپنی‌ها خودکشی می‌کنند.

۷. اسلوانی-۲۱.۸ خودکشی در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر(۲۰۱۱)

با این‌که هر سال حدود ۴۰۰ نفر در این کشور واقع در اروپای مرکزی خودکشی می‌کنند، می‌توان گفت اوضاع در این کشور بهتر شده‌است؛ این رقم در آغاز این هزاره ۶۰۰ نفربود. حدود یک‌سوم تمام خودکشی‌ها به خاطر مصرف الکل است. دولت برای مقابله با این مشکل اقداماتی صورت داده‌است. یکی از این اقدامات اجرای قانونی است که تعیین می‌کند الکل را چه‌وقت و از کجا می‌توان خریداری کرد. هم‌چنین امروز حداقل سن مجاز برای خرید یا نوشیدن الکل ۱۸ سال است.

۶. کره‌ی جنوبی-۲۷.۳ خودکشی در هر هزار نفر(۲۰۱۴)

با این‌که شهروندان کره‌ی جنوبی جزء ثروتمندترین‌ها هستند، خودکش این‌جا یک مشکل مهم است. رایج‌ترین روش‌های خودکشی در کره‌ی جنوبی حلق‌آویز کردن و مسمومیت است. فشار روانی، درد فیزیکی، دشواری‌های اقتصادی، و مشکلات خانوادگی علت‌های اصلی خودکشی در این کشور توسعه‌یافته‌ی شرق آسیا است. آدم‌های بالای ۶۰ سال، جمعیت مسن، بیش‌تر از سایرین احتمال ارتکاب خودکشی را دارند. آنها برای کاهش بار مالی(ناشی از وجودشان) که به دوش فرزندان‌شان است، دست به این کار می‌زنند. در ۲۰۱۴ میزان خودکشی ۴.۱ درصد کاهش داشت.

۵. سری‌لانکا-۲۸.۸ خودکشی در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر(۲۰۱۱)

هر سال حدود ۴۰۰۰ نفر در این کشور جزیره‌ای خودکشی می‌کنند. خودکشی در میان مردان، بیش‌تر از زنان رایج است. فقر شدید، بی‌کاری، و بدهی دلایل اصلی خودکشی هستند.

۴. قزاقستان-۳۳.۵ خودکشی در هر ۱۰۰۰۰ نفر(۲۰۰۸)

حدود ۳ درصد از خودکشی‌های دنیا در قزاقزستان رخ می‌دهد. واقعیت غم‌انگیز دیگر این است که بیش‌تر آدم‌هایی که خودکشی می‌کنند جوان هستند. این کشور که در آسیای مرکزی واقع است بیش‌ترین میزان خودکشی دختران ۱۴ تا ۱۹ سال را دارد؛ و هم‌چنین، بعد از روسیه، دومین بیش‌ترین میزان خودکشی را در میان پسران دارد. خودکشی جوانان قزاقستان در این هزاره ۲۳ درصد افزایش داشته‌است. قلدری و عذاب دادن یکی از دلایل این گرایش نگران‌کننده است.

۳. لیتوانی-۳۴ خودکشی در ۱۰۰۰۰۰ نفر(۲۰۱۳)

خودکشی در این کشور واقع در حوزه‌ی دریای بالتیک یک معضل اجتماعی جدی است، که هنوز پس از تاثیر اقتصادی فروپاشی شوروی حل نشده‌است. فقر و بی‌کاری دلایل اصلی خودکشی در لیتوانی هستند.

۲. گویان-۴۲.۲ خودکشی در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر(۲۰۱۲)

در گویان احتمال خودکشی مردان بیش‌تر از زنان است. حدود ۴۰ درصد از کسانی که در این کشور امریکای جنوبی خودکشی می‌کنند با مصرف سم‌آفت‌کش خود را مسموم می‌کنند. مردانی که تامین خانواده برای‌شان دشوار است، به مصرف زیاد الکل، خشونت خانگی، و در نهایت خودکشی پناه می‌برند. این کشور رتبه‌ی اول سرانه‌ی خودکشی را در دنیا دارد. مبارزه با خودکشی در گویان یک چالش است، چون بسیاری از خودکشی‌هایی که توسط میان‌سالان یا آدم‌های مسن انجام می‌شود گزارش نمی‌شود.

۱. گرینلند-۱۰۷ خودکشی در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر(۲۰۱۱)

بر اساس یک سرشماری در ۲۰۱۱، گرینلند در صدر این فهرست قرار گرفت. در گرینلند، از هر ۴ نفر یک نفر حداقل یک بار در عمرش دست به خودکشی می‌زند. میزان سالانه‌ی خودکشی حدود ۱۰۰ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر است. در این کشور است که بخشی خودگران از دانمارک است، حلق‌آویز کردن، شلیک گلوله، و پریدن از صخره روش‌های اصلی خودکشی هستند.

براساس تخمین سازمان بهداشت جهانی، در هر ۴۰ ثانیه یک نفر خودکشی می‌کند. این ناراحت‌کننده و حیرت‌آور است. فکر می‌کنید افراد و دولت‌ها برای پیش‌گیری از خودکشی چه اقداماتی باید صورت دهند؟

منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار