محققان موفق به ساخت نوعی برچسب هوشمند شده‌اند که می‌تواند آلرژی به بادام زمینی را در بدن انسان درمان کند.

۴۶ این برچسب کوچک جان میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهد

به گفته «آکادمی آلرژی، آسم و ایمنی‌سنجی آمریکا»، کودکان نسبت به بادام‌زمینی بیش از دیگر غذاها حساسیت دارند و این حساسیت‌ها می‌تواند به قدری افزایش یابد که مرگ را در افراد باعث شود.

به گزارش گلستان24، بنابراین افرادی که به نسبت به بادام‌زمینی حساسیت دارند باید از آن دوری کنند یا پس از مصرف،‌ سریعا به پزشک مراجعه کنند. ولی محققان یک روش ساده ارایه کرده‌اند که جلوی بروز مشکلات ناشی از آلرژی به بادام‌زمینی را می‌گیرد.

شرکت تولیدکننده محصولات زیست-دارویی DBV یک برچسب هوشمند ارایه کرده است که Viaskin Peanut نام دارد که روی بازو یا بین تیغه‌های شانه متصل می‌شود. این برچسب می‌تواند میزان اندکی از پروتئین موجود در بادام زمینی را به پوست بدن برساند و این امکان را برای افراد فراهم کند تا تحمل آنها در مقابل بادام‌زمینی افزایش یابد.

 

این برچسب هم‌اکنون توسط «کنسرسیوم تحقیقات آلرژی‌های غذایی آمریکا» مورد تایید قرار گرفته است و موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نیز وظیفه تولید آن را عهده‌دار شده است.

تاکنون 74 داوطلب مبتلا به آلرژی بادام‌زمینی بین سنین 4 ا 25 سال که این برچسب را دریافت کردند و بررسی روی آنها در پنج بخش مجزا دنبال شد. دانشمندان در پایان دریافتند 48 درصد افرادی که از طریق برچسب حجم زیاد پروتئین را دریافت کردند در کنار 46 درصد افرادی که حجم کمتری از پروتئین بادام‌زمینی را دریافت کردند، درمان شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار