مدیرکل فرودگاه‎های گلستان:

مدیرکل فرودگاه‎های گلستان از راه‎اندازی پرواز گرگان-استانبول خبر داد.

پرواز گرگان-استانبول راه‎اندازی می‎شود/ آمادگی در پروازهای فوق‎العاده از گرگان به نجف

به گزارش گلستان24، رامین آذری در ششمین جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: با یک شرکت از ترکیه برای پرواز گرگان-استانبول با ظرفیت 95 صندلی به نتیجه رسیدیم که این اقدام نیاز به چارتر دارد که در حال مذاکره با تهران هستیم.

وی از برقراری پروازهای گرگان-بندرعباس نیز خبر داد و تصریح کرد: پرواز از فرودگاه کلاله از 28 مهر آغاز شده است که برای تداوم آن نیاز به کمک استان داریم تعداد مسافران جوابگو نیست برای پیادار ماندن پروازها باید به شرق گلستان کمک کرد.

* ترمینال جدید با 9 هزار و 500 مترمربع زیربنا راه‎اندازی می‎شود

مدیرکل فرودگاه‎های گلستان با اشاره به اینکه پویایی هر فرودگاه به تعداد پرواز و مسیر پروازی است، افزود: افزایش پروازها نخستین اولویت ما بود، هفته گذشته 44 پرواز در هفته به 72 پرواز ارتقاء پیدا کرد و با افزایش 64 درصدی پرواز از فرودگاه استان گلستان مواجه بودیم.

آذری با اشاره به افزایش پروازهای زاهدان نیز تصریح کرد: میزان پروازهای زاهدان از هفته‎ای دو بار به چهار بار در هفته افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص پروژه‎های در دست اقدام فرودگاه استان گفت: ترمینال جدید با 9 هزار و 500 مترمربع زیربنا در دست اقدام است در حال حاضر کمترین خدمات با توجه به کمبود فضا به مسافران عرضه می‎شود.

* آمادگی انجام 10 پرواز به نجف قبل از اربعین

مدیرکل فرودگاه‎های گلستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 57 درصدی ترمینال مذکور اظهار کرد: این پروژه ظرف مدت 6 الی هشت‌ماه آینده افتتاح و به بهره‎برداری می‎رسد.

آذری با اشاره به ساخت پاویون با پیشرفت 84 درصدی خبر داد و گفت: برای تامین اعتبار این پروژه نیاز به کمک استان است، دستگاه ایرلس نیز از کشور فرانسه برای نصب خریداری شده است که این دستگاه از گمرک ترخیص شده و کارهای عمرانی در حال انجام است که طی مدت دو ماه آینده این دستگاه نصب خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون ما به دید دو هزار متری نیاز داریم که با نصب دستگاه فوق دید به 800 متر کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه‎های گلستان از پرواز‎های فوق‎العاده به نجف خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم از یک تا پنج پرواز فوق‎العاده نجف را انجام دهیم قبل از اربعین آمادگی 10 پرواز به نجف به صورت رفت و برگشت وجود دارد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار