نماینده سابق گرگان در مجلس در بزرگداشت آیت ا..فاضل استرآباد:

نماینده سابق گرگان در مجلس گفت: یکی از راه های ضربه زدن دشمنان به اسلام تبلیغ علیه روحانیت بود که خیلی تلاش کردند و می کنند که روحانیت را در نگاه مردم تضعیف کنند اما چون مردم در زندگی روزمره و کوچه و بازار شخصیت های برجسته علمی و با تقوا را می بینند تمام آن تخریب ها بی اثر می شود.

یکی از راه‎های ضربه زدن دشمنان، تبلیغ علیه روحانیت بود/ برخی قدر جایگاه این لباس را ندانستند

به گزارش گلستان24 به نقل از کلاس بیست؛ حجت الاسلام سید علی طاهری عصر امروز در مراسم درگذشت عالم ربانی آیت الله سید محمد فاضل استرآبادی که در مسجد جامع گرگان برگزار شد، با اشاره به پیام رهبر انقلاب درباره آن شخصیت ارزشمند، گفت: این علم ربانی "عالمِ عامل" بودند همین یک کلمه برای یک عمر کافی است.

نماینده سابق گرگان

وی ادامه داد: در قرآن و روایات اگر برخی از علما، برتر از پیامبران بنی اسرائیل بیان شده است در باب کسب علم و شخصیت علمی و دینی و عمل بوده است، لذا اگر کسی در مسیر کسب علم برای علم تلاش می کند و نتواند به آن دست یابد نزد خداوند متعال ارزشی ندارد.

نماینده سابق گرگان در مجلس شورای اسلامی درباره وظیفه عالم با اشاره به روایت، بیان کرد: برای دعوت مردم سمت خوبی ها و خدا، فقط با زبان کافی نیست باید با عملتان آنها را دعوت کنید.

مردم در مقایسه علما، چشمان بینا و بصیری دارند

طاهری با بیان اینکه مردم در مقایسه علما با یکدیگر چشمان بینا و بصیری دارند، اذعان کرد: مردم بین عالمی که اهل عمل، خودساخته و پرهیزگار است با کسی که این لباس در تن او هست و وابسته به دنیا و در عمل لغزان است فرق قائل می شوند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس در گلستان با بیان اینکه در زمان انقلاب نیز برخی قدر جایگاه این لباس را نداستند، ابراز کرد: وقتی مردم برای ارتحال علما بزرگ ارادتمندانه شرکت می کردند و این مرهون عمل عالم است.

موج ارادت به آیت الله فاضل استرآبادی از تشییع شان هویدا بود

وی در خصوص تشییع این عالم ربانی، بیان کرد: زمانی که آیت الله فاضل استرآبادی تشییع شد موج ارادت اقشار مختلف را شاهد بودیم. تشییع امروز صد برابر تشییع زمان انقلاب ارزش دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: دشمن تمام ابزار خود را بکار گرفته و متاسفانه برخی از روحانیون با بی بصریتی به دشمن کمک کرده و می کنند اما بازهم مردم به روحانیت ارادتمند هستند که به شخصیت پرهیزگار، الهی و پیامبرگونه علما برمی گردد.

وی در خصوص ویژگی های آیت الله فاضل استرآبادی گفت: "خودسازی" " توجه به خانواده و تربیت و فرزندان"، " بصیرت"، "علم همراه با زهد و تقوا"، "اهتمام به تربیت همراه با تهذیب نفس و اخلاق" از ویژگی های بارز شخصیتی این عالم گرانقدر بود.

نزدیک اذان صبح تک تک طلبه ها را برای نماز صبح بیدار می کرد

نماینده سابق گرگان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطره یکی از طلبه های ایشان را جالب خواند و افزود: در زمان نزدیک اذان صبح این عالم جلیل القدر اتاق تک تک طلبه ها را می کوبید و آنان را برای نماز شب بیدار می کردند.

مراسم در گذشت آیت الله فاضل استر آبادی عصر امروز با حضور حجت الاسلام رضا فاضل استرآبادی فرزند آن عالم ربانی، سید علی طاهری نماینده سابق مردم گرگان در مجلس و جمعی از روحانیون و اقشار مردم برگزار شد.

گفتنی است؛ این مراسم با روضه خوانی، مداحی و همچنین قرائت پیام رهبر انقلاب برای هفتمین روز در گذشت این عالم ربانی همراه بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار