این شبکه‌ها یک رسانه جهت اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف و بی‌غرض نیستند بلکه یک ترمینال امنیتی برای انحراف افکار عمومی مردم ایران محسوب می‌شوند، از طرفی هم از طریق خبرنگاران نیابتی خود درصدد ارتباط با داخل و جمع‌آوری اطلاعات از موضوعات مختلف هستند تا بعد از کسب خبر و تهیه گزارش عملیات روانی خود را در پوشش خبر و گزارش به افکار عمومی و مخاطبین خود منتقل کنند.

ناکامی رسانه‌های ضدانقلاب در انجام ماموریت‌های‌خبری
مقام معظم رهبری می فرمایند: «امروز دنیا، دنیای رسانه‌ها و تبلیغ و تبیین است... صهیونیست‌ها از آغاز شروع به کار خود، به سمت رسانه‌های خبری و تبلیغی رفتند. یکی از سیاست‌های آنها این بود که رسانه‌های تبلیغی دنیا را قبضه کنند.» (1380/11/11)
 
به گزارش گلستان24، امروز قدرت در دست رسانه‌هاست. هر رسانه‌ای توان تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب خود داشته باشد بدون شک در جریان‌سازی‌های رسانه‌ای هم می‌تواند میدان‌دار باشد وبه نوعی باید اذعان داشت جلب اعتماد مخاطب برگ برنده رسانه‌ها در عصر ارتباطات و دنیای اطلاعات کنونی است.
رسانه‌های ضدانقلاب
 
اما امروزه بخشی از اهداف رسانه‌های غربی برجسته‌سازی خبر به انحاء مختلف است. به گونه‌ای که در نحوه پوشش یک خبر، براساس اهداف و منافع خود به برجسته‌سازی بخش‌هایی از یک خبر می‌پردازند و گاهی حاشیه‌های یک خبر را بسیار پررنگ‌تر از متن آن جلوه می‌دهند تا بدین‌گونه افکار عمومی را از توجه به اصل خبر دور کنند.

با این حال آنچه که مسلم است این است که رسانه‌های غربی در دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هر ترفندی استفاده می‌کنند و تمام توان خود را علیه کشورمان و سیاه‌نمایی علیه وضعیت داخلی در انظار افکار عمومی جهانیان به کار گرفته‌اند و در این میان رسالت رسانه‌های داخلی خودمان در مبارزه با این جنگ رسانه‌ای بسیار خطیر و مهم است.
 نکته قابل تامل دیگر این است که رسانه‌های ضدانقلاب در طول این سال‌های متمادی نشان دادند که فقط با نظام اسلامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه دشمنی دارند و در سایر موارد حتی دیده شده از دیکتاتورهایی مثل بن‌علی، حسنی مبارک یا نظام دیکتاتوری آل‌سعود در عربستان کاملا حمایت هم کردند و از این حمایت آشکار هیچ‌گونه ابایی ندارند.

از طرفی هم به خوبی شاهد بودیم که در زمان فتنه ۸۸  در کشورمان عده‌ای معدود فتنه‌گر و آشوبگر را حق‌طلب و نظام اسلامی حاکم را دیکتاتور معرفی می‌کردند، که همه این مسایل حکایت از این دارد که وظیفه خبرنگاران جبهه انقلاب اسلامی در این جنگ نرم بسیار خطیر و سنگین است.

همزبانی و همدلی پوشالی با مردم ایران!
رسانه‌های معاند همیشه خود را دلسوز ملت ایران نشان می‌دهند و با شیوه‌های مختلف به دنبال این هستند که وضعیت موجود را در هر شرایطی تیره‌و‌تار جلوه دهند.  

مهدی فضائلی کارشناس امور رسانه در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان با اشاره به این موارد می‌گوید: «در نیت و هدف استکباری رسانه‌های ضدانقلاب خارج از کشور تردیدی وجود ندارد، جهت‌گیری این رسانه‌ها هم‌سو با منافع کسانی است که هزینه این شبکه‌ها را تامین می‌کنند و در واقع در چارچوبی حرکت می‌کنند که بازی‌گردانان اصلی و پشت پرده، اهداف از پیش تعیین شده‌ای برای آنان ترسیم کرده است.»

وی در ادامه همین بحث تصریح می‌کند: «بدون شک سرمایه‌گذاران شبکه‌های ضدانقلابی همچون بی‌بی‌سی، من و تو، رادیو فردا، رادیو زمانه و... جزو بیگانه‌ترین افراد با ملت ایران هستند و می‌دانند اگر مستقیم در مقابل مردم قرار بگیرند دیگر مخاطبی نخواهند داشت، به همین جهت تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف خودشان را در کنار مردم و جامعه ما قرار دهند و به نوعی با احساس هم‌دلی و هم‌زبانی به مخاطب فارسی زبان خود چنین القا کنند که با مردم ایران همدرد و همدل هستند و یکی از دلایل فارسی‌زبان بودن این شبکه‌ها همین موضوع است تا مستقیم بر فکر و ذهن مخاطب ایرانی خود تاثیر مستقیم بگذارند.»

این کارشناس رسانه می‌افزاید: «البته انتظاری بیشتر از این از رسانه‌های تحت مدیریت دشمنان نمی‌توان داشت اما از مخاطبان ایرانی این انتظار وجود دارد تا هویت واقعی این رسانه‌ها را شناخته و بدانند این دشمنان قسم خورده براساس چه هدفی این‌گونه به موج سازی‌های خبری علیه کشورمان می‌پردازند.»

فضایلی در ادامه به وظیفه خطیر مسئولین نظام اشاره می‌کند و می‌گوید: «اما برای کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند انتظار بیشتری می‌روند تا جوانب احتیاط را کاملا رعایت کنند تا مورد سوء استفاده این رسانه‌ها قرار نگیرند.»

تیزهوشی و آینده‌نگری ولی امر مسلمین جهان 
یکی از موضوعاتی که رهبری معظم کشورمان را خاص و متمایز از دیگر مسئولان می‌کند جهان‌بینی دقیق ایشان و نگاه ژرف‌اندیش به مسایل داخلی ایران و جهان است.

رهبر معظم انقلاب پیش از آنکه رسانه‌های ارتباط جمعی در سطح امروزی گسترش یابد هشدارهای لازم را داده بودند.

بخشی از بیانات گهربار امام خامنه‌ای در یازدهم بهمن ماه سال 1380 در این‌باره را بخوانید:
 «سیستم رسانه‌ای اسلام و سیستم رسانه‌ای عرب باید طوری رفتار کند که معنایش این نباشد که از معرکه دور است. شما وسط می‌دانید؛ چه بخواهید و چه نخواهید. امروز، روزی است که هر اقدام ما، در آینده تاریخ اثر می‌گذارد و ثبت خواهد شد. ما امیدواریم که همه دنیای اسلام این قضیه را با همه‌ ابعادش به‌روشنی درک کند و بر طبق آنچه وظیفه اوست، عمل کند.»

اهدافی که رسانه‌های ضدانقلاب دنبال می‌کنند
محمد‌رضا عامریان از کارشناسان و تحلیل‌گران مسایل سیاسی در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «بدون شک هزینه شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور از طریق دولت‌های استکباری آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و دیگر هم‌پیمانان غربی آنان و برخی کشورهای مرتجع عربی منطقه تامین می‌شود و هدف اصلی آنان سیاه‌نمایی از وضعیت موجود در داخل ایران و پرداختن به مسایلی همچون حقوق بشر، حجاب اسلامی و... است و در این میان می‌خواهند به هر شکلی که شده مردم را از نظام و انقلاب جدا کنند اما تاکنون در هیچ‌کدام از اهداف خود موفق نبوده‌اند.»

این کارشناسان و تحلیل‌گران مسایل سیاسی در ادامه همین بحث تصریح می‌کنند: «این رسانه‌های معاند با انقلاب که تعداد آنها هر روز روبه گسترش است، همواره در تلاش بودند که چهره غیرواقعی از نظام حاکم بر ایران را در اذهان عمومی تداعی کنند و به نوعی انقلابی دوباره و باب میل خود ایجاد کنند که البته مردم نیز در برهه‌های مختلف زمان پاسخی درخور و کوبنده به اقدامات سریالی این رسانه‌های با ضدانقلاب داده‌اند.»

  وی تاکید می‌کند: «در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که اساسا این شبکه‌ها یک رسانه جهت اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف و بی‌غرض نیستند بلکه یک ترمینال امنیتی برای انحراف افکار عمومی مردم ایران محسوب می‌شوند، از طرفی هم از طریق خبرنگاران نیابتی خود درصدد ارتباط با داخل و جمع‌آوری اطلاعات از موضوعات مختلف هستند تا بعد از کسب خبر و تهیه گزارش عملیات روانی خود را در پوشش خبر و گزارش به افکار عمومی و مخاطبین خود منتقل کنند.»

این کارشناسان مسایل سیاسی در ادامه می‌گوید: «دشمنان نظام اسلامی روز‌به‌روز طرح‌های جدیدی از طریق همین رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای ملت ایران پایه‌ریزی می‌کنند و بر این مسئله لجاجت و پافشاری بسیار دارند و برای انحراف افکار عمومی و بدبین کردن مردم به اصل نظام و انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نیستند؛ بنابراین انتظار می‌رود مسئولان مربوطه نیز با هوشیاری بیشتری ضمن رصد این‌گونه تحرکات‌، برخوردی مقتدرانه همچون گذشته داشته باشند و سرپل‌های اصلی و عوامل نفوذی آنان در رسانه‌های داخلی را شناسایی کنند.»

وی معتقد است: «رسانه‌های ضد انقلاب تاکنون به اهداف و مقاصد خود نرسیده‌اند و با در بسته روبرو شده‌اند، چرا که مردم انقلابی ایران اسلامی در راه اهداف والای این انقلاب خون‌های فراوانی داده‌اند و شهیدان و جانبازان زیادی رشادت‌ها کردند تا این آب و خاک از دست‌درازی دشمنان در امان بماند و از همین رو ناکامی مدیران و گردانندگان پشت‌پرده این رسانه‌ها هر روز روشن‌تر از قبل بر همگان عیان می‌شود و قطعا با هوشیاری و بیداری به موقع مردم این ناکامی برای رسانه‌های ضدانقلاب باقی خواهد ماند.» 
 
منبع: کیهان
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار