رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با چاقو و گاز اشک آور به آرایشگاه‌های زنانه حمله کرده و از آنان سرقت کرده بود، خبر داد.

حمله وحشیانه مرد تنومند با چاقو به آرایشگاه‌های زنانه در تهران+عکس

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با چاقو و گاز اشک آور به آرایشگاه‌های زنانه حمله کرده و از آنان سرقت کرده بود، خبر داد.


به گزارش گلستان24، در ساعت 20:30 روز یازدهم شهریور ماه امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت به عنف از یک آرایشگاه زنانه در خیابان سبلان شمالی به کلانتری 106 نامجو اعلام و با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی تنومند با تهدید چاقو و اسپری اشک آور اقدام به سرقت اموال با ارزش صاحب آرایشگاه کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و صاحب آرایشگاه زنانه با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: داخل آرایشگاه بودم و به دلیل نداشتن مشتری قصد تعطیلی داشتم که ناگهان یک مرد حدودا 35 ساله، بلند قد و تنومند با چاقو داخل آرایشگاه شد و با تهدید چاقو فریاد زد که «هرچه پول داری بده» و در ادامه اقدام به گرفتن کیف دستی ام حاوی وجه نقد، عابربانک و گوشی تلفن همراه کرد و پس از سرقت کیف دستی به سرعت از مغازه خارج و با یک دستگاه موتورسیکلت از محل دور شد.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به عنف از آرایشگاه زنانه در خیابان سبلان شمالی، شکایت های مشابه دیگری به پلیس آگاهی ارجاع شد که در تمامی آنها فردی تنومند با تهدید چاقو و افشانه وارد آرایشگاه های زنانه شده و حتی در چندین نوبت با ضرب و شتم خانم های حاضر در آرایشگاه های زنانه اقدام به سرقت طلا و جواهرات، وجوهات نقد، گوشی های تلفن همراه و دیگر اموال همراه آنها کرده بود.

یکی دیگر از شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 15:15 روز 17 شهریورماه، داخل آرایشگاه بودم که ناگهان مرد جوانی با چاقو و افشانه داخل آرایشگاه شد و با تهدید و فریاد زدن اقدام به سرقت زنجیر و پلاک طلا، گوشی تلفن همراه ، کیف حاوی مبلغ 600 هزار تومان کرد و در حالیکه قصد کمک خواستن از هالی را داشتم اقدام به پاشیدن افشانه به صورت و دهانم کرد و پس از سرقت با یک دستگاه موتورسیکلت از محل دور شد.

با توجه به اهمیت موضوع، تیم ویژه ای از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مسئول رسیدگی به این پرونده شدند و همزمان با آغاز اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم، طرح جداگانه‌ای برای دستگیری فروشندگان اموال مسروقه در محدوده منطقه شوش تهران از سوی پلیس آگاهی تهران به مرحله اجرا گذاشته شد که طی دستگیری یک نفر از این افراد ، تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و توقیف شد. در بررسی گوشی های مسروقه به دست آمده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که گوشی ها متعلق به خانم هایی است که پرونده سرقت به عنف آنها در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است.

با انتقال فروشنده گوشی های تلفن همراه مسروقه به پایگاه سوم پلیس آگاهی ، وی صراحتا در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که گوشی های مسروقه را از یکی از مجرمین سابقه دار به نام امین دریافت کرده است که در ادامه کارآگاهان با بهره گیری از سوابق مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی ، موفق به شناسایی متهم متولد 1363 به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در ارتکاب جرایم مختلف شدند که بارها به اتهام ایراد صدمه بدنی، سرقت به عنف، نگهداری غیرمجاز سلاح ، تخریب و ... دستگیر و روانه زندان شده بود، شدند. 

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تصویر امین از سوی تمامی شکات پرونده سرقت‌های به عنف از آرایشگاه های زنانه، دستگیری امین در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سرانجام پس از شناسایی دقیق مخفیگاهش، 21 آذرماه عملیات دستگیری وی اجرا شد و امین با اطلاع از حضور کارآگاهان قصد داشت تا از طریق مسیری که برای فرار خود پیش بینی کرده بود، از طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی متواری شود که کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی در حالیکه وی قصد داشت تا با به کارگیری سلاح سرد از دست آنان متواری شود ، او را دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

امین که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه داشت، پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به چندین فقره سرقت به عنف از آرایشگاه‌های زنانه اعتراف و در اظهارات اولیه گفت: سرقت از آرایشگاه‌های زنانه را قبول دارم؛ در ساعات خلوتی روز، با چاقو و اسپری اشک‌آور وارد آرایشگاه های زنانه می شدم و با تهدید و زور اقدام به سرقت طلا، پول، گوشی تلفن همراه و هرآنچه به چشمم می‌خورد، می‌کردم و بیشتر سرقت‌هایم را در محدوده شرق تهران انجام دادم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر متهم پرونده باقرار قانونی و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و در اولین مرحله از تحقیقات، مواجهه حضوری میان متهم و تعدادی از شکات انجام و تمامی شکات موفق به شناسایی کامل و صد درصدی متهم پرونده شدند.

نادربیگی از تمامی شکات و مالباختگانی که به هر دلیل اقدام به طرح شکایت در خصوص وقوع سرقت‌های به عنف مشابه نکرده‌اند، خواست تا برای شناسایی متهم پرونده و طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.
 

منبع: عمارنامه

ارسال نظر

آخرین اخبار