مدیر تعاون روستایی استان گلستان از آغاز خرید تضمینی مرکبات از فردا سه‎شنبه هفتم دی ماه جاری در این استان خبر داد.

آغاز خرید تضمینی مرکبات در گلستان/ هر کیلو پرتقال 550 تومان خریداری می‎شود

به گزارش گلستان24، محمدتقی رجایی  اظهار کرد: خرید تضمینی مرکبات از فردا سه‎شنبه هفتم دی‎ماه در استان گلستان آغاز خواهد شد، از سازمان جهاد کشاورزی استان خواسته شده تا باغداران را به تعاون روستایی معرفی کنند.

محمدتقی رجایی

وی با اشاره به اینکه مرکز خرید مرکبات در شهرستان‎های کردکوی، بندرگز و گرگان پیش‎بینی شده است، تصریح کرد: باغداران لازم نیست که خودشان حمل بار مرکبات را انجام دهند، تعاون روستایی پس از بازدید از انبار آنها عملیات حمل بارگیری را آغاز خواهد کرد.

 * بر اثر سرمای اخیر پرتغال درجه یک و درجه دو در گلستان وجود ندارد

مدیر تعاون روستایی استان گلستان با بیان اینکه بر اثر سرمای اخیر پرتغال درجه یک و درجه دو در استان وجود ندارد، افزود: پرتغال درجه سه نیازی به سبد ندارد ما به صورت فله و داخل گونی مرکبات را از باغداران خریداری خواهیم کرد.

رجایی با اشاره به اینکه خرید تضمینی پرتغال درجه سه، کیلویی 550 تومان اعلام شده است، گفت: مشخصات پرتغال درجه سه این است که میوه عاری از آفات و بیماری بوده، نارس نباشد و لهیدگی و ضایعات آن حداکثر 15 درصد، خشکی و پوسیدگی میوه حداکثر تا پنج درصد باشد.

وی اظهار کرد: حداکثر ضایعاتی که پرتغال درجه سه را از کشاورز خریداری می‎شود 23 درصد است اگر کارشناس کنترل کیفی تشخیص دهد میزان ضایعات مرکبات بیشتر از حد تعیین شده است مشمول خرید تضمینی نخواهد بود و در نهایت باغدار باید در بازار، مرکبات خود را به صورت توافقی به فروش برساند.

 * دولت 105 میلیارد تومان اعتبار برای گلستان تصویب کرد/ گلستان از تسهیلات بلاعوض دولت برخوردار نشد

مدیر تعاون روستایی استان گلستان با اشاره به اینکه یکی از حمایت‎های دولت خرید تضمینی است، گفت: دولت برای استان گلستان یک مصوبه داشت که خرید تضمینی، استمهال تسهیلات برای کشاورزان و تسهیلات ارزان‎قیمت زیر 10 درصد کارمزد و پرداخت خسارت جزو حمایت دولت از بخش کشاورزی است.

رجایی بیان کرد: از 105 میلیارد تومان اعتباری که دولت برای استان گلستان تصویب کرد 100 میلیارد تومان برای ستاد حوادث در قالب تسهیلات است و 5 میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‎های بخش کشاورزی است.

به گفته وی؛ سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان باتفاق استاندار پیگیر هستند تا از سوی دولت حمایت‎های بیشتری از استان گلستان شود.

رجایی با اشاره به اینکه دولت به استان مازندران 35 میلیارد تومان کمک بلاعوض کرد، گفت: استان گلستان از تسهیلات بلاعوض دولت برخوردار نشده است برای همین موضوع نماینده ولی‎فقیه در تریبون نماز جمعه گرگان اعلام کردند که عدالت در بخش کشاورزی بین استان‎های گلستان و مازندران رعایت شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار