مربی جامعه القرآن گرگان:

بر اساس حدیث نورانی ثقلین "قرآن و عترت" دو امانت گرانبهایی هستند که رسول گرامی اسلام (ص) در اختیار امت اسلامی قرار داد تا در پرتو تعلیم کتاب مُنزل توسط پیامبر مُرسل، جامعه ی انسانی واسلامی به کمال و سعادت خویش دست یابند

بهترین و مهم ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن، عمل به آن است

به گزارش گلستان24، بر اساس حدیث نورانی ثقلین "قرآن و عترت" دو امانت گرانبهایی هستند که رسول گرامی اسلام (ص) در اختیار امت اسلامی قرار داد تا در پرتو تعلیم کتاب مُنزل توسط پیامبر مُرسل، جامعه ی انسانی واسلامی به کمال و سعادت خویش دست یابند و از تاریکی و ظلمت رهایی پیدا کنند، حال امروزه باید از خود پرسید که برای حفظ این دو امانت گرانبها چه کرده ایم؟ زیرا این دو امانت از گذشته به ما سپرده شده است تا حقیقت قرآن را در جامعه، توسعه، تبلیغ و تعمیق نمائیم تا به همان میزان از بداخلاقی ها و آسیب های اجتماعی در جامعه کاسته شود، در همین راستا مصاحبه ای اختصاصی با بتول نودهی یکی از حافظان مدرس مدارس ابتدایی گرگان ترتیب داده ایم که ماحصل آن در ذیل ارائه می گردد.

نودهی، مربی حفظ بزرگسال درجامعه القرآن گرگان پیرامون مهمترین و اصلی ترین علل حفظ قرآن گفت: سال 84 با توجه به عشق و علاقه ی بسیار به درک مفاهیم و مباحث قرآنی و تدبر در آیات قرآن به منظور رسیدن به این هدف، حفظ قرآن کریم را شروع نموده تا با فهم و درک بهتر، بتوانم به آیات الهی عمل نمایم که بحمدا... در سال 86 با لطف حضرت حق موفق به حفظ کل قرآن شدم.

کارشناس ارشد نهج البلاغه به بیان نقش و جایگاه تمسک به قرآن در حل مسائل و مشکلات امروز جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: پیامبر مکرم اسلام(ص) تاکید داشتند "هرگاه فتنه ها به شما رو آورد و محیط جامعه مانند شب تاریک سیاه گردید، بر شما باد تمسک به قرآن" از این رو همه مسلمانان قبول دارند که قرآن کتابی است که هیچ گونه باطلی در آن راه ندارد و هیچ گونه اختلافی در آن وجود ندارد به همین منظور آیات و روایات فراوانی نیز به لزوم تمسک به قرآن دلالت دارند.

وی  با اشاره به اینکه بهترین و محکم ترین نقطه وحدت اسلامی، قرآن و عترت است، یادآور شد: یکی از راهکارهای وحدت ، تمسک به قرآن و عترت می باشد وما برای رسیدن به سعادت دنیوی واخروی محتاج عمل به آیاتی هستیم که توسط جبرئیل برقلب پیامبر(ص) نازل  گردید و از آنجایی که قرآن برای تمام زمانها قابل استفاده است، با تدبر وعمل به آن وسخنان اهل بیت (ع) تمام مشکلات ومسائل روز قابل حل می گردد.

این حافظ کل قرآن کریم در ادامه تصریح کرد: علیرغم تاکید بسیار فراوان قرآن به مسئله بسیار مهم و حیاتی وحدت اسلامی یکی از مظلوم ترین و غربت زده ترین مباحثی که متأسفانه در عمل، کوتاهی های فراوانی در احیای حقیقت آن دیده می شود و با کمرنگ شدن آن، زخم های طاقت فرسایی بر پیکره جهان اسلام بوجود آمده، مسئله بسیار مهم و حیاتی وحدت اسلامی است، حقیقتی انکار ناپذیر که فقدان آن سبب التهاب امت اسلام و تحقّق آن مایه آرامش و نزول رحمت و برکات و احیای مدینه ی فاضله الهی می گردد.

مربی جامعه القرآن گرگان تاکید داشت: بهترین، مهم ترین و اساسی ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نهادینه کردن آن در جامعه عمل به قرآن است زیرا اگرقرآن بخوانیم یا حفظ کنیم باید گامی برای رسیدن به عمل به آیات آن باشد ،درغیراین صورت ما در قبال قرآن مسئول خواهیم بود و دیگر شاهد کارایی وتاثیرگذاری مثبت آن در زندگی خود و جامعه  نخواهیم بود.

معلم قرآن مدارس ابتدایی گرگان، درباره ی بهترین زمان شروع حفظ ، قرائت و یادگیری قرآن اظهارداشت: با توجه به استعداد، توانایی وشرایط مناسب موجود، این زمان متغیر است اما با عنایت به این حدیث پیامبر اسلام(ص) که فرمودند:" آنچه در کودکی به حافظه سپرده می شود مانند نقشی است که بر سنگ حک می شود، که هیچ گاه محو نخواهد شد" می توان بهترین سن را برای شروع به یادگیری قرآن دوران کودکی دانست.

نودهی در ادامه بیان داشت: بر اساس بیان خود قرآن که می فرماید:" تبیانا لکل شی" یعنی قران بیان کننده هرچیزی است، قرآن برای تمام مسائل زندگی وحتی روابط اجتماعی وشخصی افراد آیات بسیار زیادی دارد.

وی پیرامون آثار و برکات حفظ قرآن در زندگی شخصی خود گفت: با تمام وجود بیش از پیش،  با عجین شدن قرآن در تمام ابعاد زندگی، یاری قرآن را در تغییر نگرش خود به زندگی و رشد و پرورش معنویات درونی حس می کنم به همین علت با توجه به آثار و نتایج بسیارزیبایی که حفظ قرآن در زندگی شخصی من رقم زده است، به عنوان یک مادر بر خود وظیفه دانستم به منظور یاددهی بهتر احکام دینی و آشنایی با معارف والای قرآنی و رسیدن به سعادت دنیوی واخروی، بهترین راه یعنی حفظ قرآن را به فرزندانم معرفی نموده تا با استعانت از حضرت حق و در پناه قرآن در مسیر پاسداری از دین خدا گام بردارند.

در پایان گفتنی است، بتول نودهی همچنین دارای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم  و کسب مقام کشوری حفظ کل قرآن کریم وحائز رتبه های اول و دوم مسابقات استانی وشهرستانی می باشد.

خبرنگار – سمیرا نوده

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار