معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خواستار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به تغییرات اقلیمی خواستار تاسیس ایستگاه راداری در شرق استان شد.

تاسیس ایستگاه راداری در شرق گلستان

به گزارش گلستان24، رضا مروتی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل هواشناسی استان گلستان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در استان گلستان به دلیل وضعیت تغییرات وسیع اقلیمی از غرب به شرق و از شمال به جنوب نیازمند تاسیسات جدید هستیم.

وی تصریح کرد: رادار هواشناسی در نقطه‎ای از شمال کشور قرار گرفته است که بخش شرقی استان گلستان که مرکز حوادث اقلیمی در استان را پوشش نمی‎دهد ما اصرار به جابجایی ایستگاه نداریم اما اصرار داریم که ایستگاه راداری در شرق گلستان تاسیس شود.

* هواشناسی نیازهای اساسی کشور را برآورده کرده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: نیاز بشر به پیش‎بینی، پیشگیری و پیشگویی در تمام لایه‎های تاریخ دیده می‎شود اما هر جلوتر حرکت کردیم نیازمندی به سمت پیشگویی سیاسی، امنیتی و اقلیمی مورد توجه زیادی قرار گرفت.

مروتی با اشاره به اینکه هواشناسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد بسیار خوبی داشته و نیازهای اساسی کشور را برآورده کرده است، گفت: هر چه سازمان هواشناسی جلوتر آمد پیش‎بینی‎ها دقیق‎تر بود و سبب شد تا از حوادث غیرمترقبه در امان بمانیم.

وی با بیان اینکه استان گلستان در سال‎های اخیر دچار سیل‎های سهمگین و خسارت‎های زیادی شد، اظهار کرد: شاید اگر آن روز تکنولوژی امروز را داشتیم شاهد مرگ بسیاری از عزیزان در این حوادث نبودیم، هر چند آن زمان با پیش‎بینی خوب هواشناسی از اضافه شدن تلفات جانی پرهیز شد.

* جابجایی در مسندها مهم نیست/ خدمت به مردم مهم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: مدیرکل سابق هواشناسی استان گلستان پیوند خوبی با مجموعه‎های دولتی برقرار کردند بعد از سیل‎های 1393 ارتباط به قدری تنگاتنگ شد که ایشان به عنوان یکی از فعال‎ترین مدیران استان در شورای برنامه‎ریزی و اداری بودند که همه قدردان زحمات مدیران زحمکش هستند.

مروتی با اشاره به اینکه جابجایی در مسندها مهم نیست بلکه خدمت به مردم مهم است، ابراز کرد: مدیرکل سابق هواشناسی گلستان در اخلاق، معرفت، شناخت از کار، پیشبرد اهداف سازمانی واقعا مدیری دلسوز بودند که همه اینها یادگار مدیریتی ایشان خواهد ماند.

وی برای مدیرکل جدید هواشناسی استان گلستان نیز آرزوی موفقیت کرد و گفت: مجموعه هواشناسی استان گلستان در راستای بهبود و اعتلای این سازمان تلاش می‎کنند، بدون حاشیه و با کمترین امکانات سعی خواهند کرد کارنامه خوبی از خود بر جای بگذارند.

* ترویج هواشناسی کشاورزی اقتصاد شکننده کشاورزی را نجات می‎دهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: ترویج هواشناسی کشاورزی از اقدامات خوبی بود که صورت گرفت ارتباط کشاورزان با مجموعه هواشناسی استان به قدری کارساز است که می‎تواند کشاورزان را از حوادث طبیعی مصون نگه داشته و اقتصاد شکننده بخش کشاورزی را جبران کند.

مروتی با اشاره به اینکه بخشی از کسری بودجه از طریق منابع استانی مرتفع می‎شود، ابراز کرد: بودجه استانی با اسناد خزانه‎داری پاسخگوی نیازهای هواشناسی استان نیست که نیاز است در سطح ملی استان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار