با هماهنگی سازمان قضایی استان صورت گرفت؛

فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی گلستان با دعوت و هماهنگی سازمان قضایی استان از بند نظامی زندان گرگان بازدید کردند.

بازدید فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی گلستان از بند نظامی زندان گرگان

به گزارش گلستان24،  در این بازدید، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان ضمن تشکر از مدیر کل زندان‌های استان به جهت میزبانی و همکاری با این مجموعه، به فرماندهان و مسئولین حاضر در جلسه گفت: یگان‌ها، آمار سربازانی که قبلاً از طریق دادسرا و دادگاه نظامی به جرایم شان رسیدگی شده را بررسی کرده و معلوم نمایند آیا دوباره مرتکب جرم شده اند یا خیر و آمار دقیقی در این خصوص ارائه دهند.

محمد یوسف حسنی خواستار توجه بیشتر به آموزش مسایل حقوقی و قضایی در سطح یگان‌ها شد و تصریح کرد: اگر نیروها به عواقب جرم و مجازات آگاهی پیدا کنند کمتر دچار مشکل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کیفری زندان نظامیان نسبت به زندانیان عمومی خیلی محدود و نرخ وقوع جرم نیز در نیروهای مسلح کم و کنترل شده است، افزود: اما همین اندازه کم نیز برای ما اهمیت دارد و باید سعی کنیم که برای کاهش جرایم و کاهش جمعیت کیفری راهکارهای مناسبی را در حوزه هر یگانی پیدا نماییم.

دادستان نظامی استان نیز با اشاره به این که جوانان، سرمایه کشور و امانت خانواده ها نزد ما هستند، گفت: هرگونه آسیبی که در جامعه قابل طرح است، می‌تواند قابل انتقال به بدنه و جامعه نیروهای مسلح نیز باشد و خیلی از آسیب‌های امروز ناشی از عوامل محیطی، اجتماعی یا اقتصادی است.

رحیم رحیمی با بیان اینکه امروز سیاست جنایی سازمان قضایی نیروهای مسلح اصلاح و بازگرداندن مجرمین به درون یگان‌ها است، افزود: مددجویان از نظر جسمی، روانی و تربیتی نیاز به اصلاح دارند تا بتوانند هنگامی که به دامن یگان خدمتی برمی‌گردند از چالاکی و آمادگی جسمانی و روانی خوبی برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: فرماندهان می‌توانند با تأمین روحانیون معزز برای آموزش احکام، نماز و اصول تربیتی به مددجویان همچنین تهیه کتب فرهنگی و مذهبی و وسایل ورزشی، سازمان قضایی را در بازگرداندن مددجویان با سلامت کامل به درون جامعه نیروهای مسلح کمک بسزایی نمایند.

رضوانی، مدیر کل اداره زندان‌های استان و میزبان جلسه نیز در سخنانی گفت: در سال گذشته، با برنامه های خوب و موثر سازمان قضایی نیروهای مسلح، شاهد کاهش 26 درصدی جمعیت کیفری بودیم و به یاری خدا امسال نیز با اقداماتی که تاکنون صورت گرفته این روند ادامه خواهد داشت.

در ادامه، امیر معمارباشی ارشد نظامی آجا در استان‌های گلستان و مازندران و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۳۰ گرگان و سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان، ضمن بر شمردن مذمت ارتکاب جرم و تخلف توسط نظامیان یادآور شدند: یک نظامی، قسم خورده و تعهد نموده تا آخر عمر خدمتی، حافظ جان، مال، ناموس و حیثیت افراد باشد و تحت فرماندهی ولی فقیه و در کشور و نظام اسلامی خدمت کند.

این دو مقام نظامی، مددجویان را به رعایت اصول و شرافت سربازی در داخل بند نظامی و پس از آزادی توصیه کردند.

در این بازدید، ارشد نظامی آجا در استان‌های گلستان و مازندران و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۳۰ گرگان، فرمانده سپاه نینوا، فرمانده انتظامی و فرمانده مرزبانی استان و فرماندهان تیپ مردم پایه سپاه، گروه 45 جواد الائمه(ع)، یگان 60 زرهی عمار یاسر، فرمانده تیپ 230 و... حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار