یادداشتی به قلم محمد نوری؛

در سالروز تولد نوازنده ی فقید چیره دست تار و سه تار و آهنگساز بزرگ موسیقی ایرانی محمدرضالطفی غربی ها چنان ذائقه ی مردم را مهندسی کرده اند که کسی میل به شنیدن صدای ساز و آواز سنتی ندارد که هیچ، جوان ترها حتی بزرگان و مشاهیر موسیقی ملی و هویتی شان را هم نمی شناسند.

گوش های غربی،گوشه های ایرانی/به بهانه ی هفتادمین سالگرد تولد استاد محمدرضا لطفی که گذشت

به گزارش گلستان24، قلم محمد نوری به بهانه ی هفتادمین سالگرد تولد استاد محمدرضا لطفی طی یادداشتی نوشت:

گوشی ام زنگ خورد،علیرضا بود. گوشی را برداشتم و سلام کردم. آن طرف خط با صدای دلنشین و گرمش جوابم را داد و احوالی پرسید. خنده بر لبم آمده بود. همیشه از مصاحبت با رفقای جانی ام لذت میبردم . علیرضا جمله ای گفت که متحیرم کرد. لبخند بر لبانم ماسیده بود و در جایم میخکوب شده بودم. از فرط تعجب تکرار کردم جمله اش را:

 - چی علیرضا جان! بخاطر یه بلیط حاضره ۳۰۰ هزار تومن بده؟؟؟ ۳۰۰ هزار تومن...!!!؟؟

ماجرا از این قرار بود که دوستی بنا داشته به اتفاق همراهانش به کنسرت برود و حالا درست یک ساعت مانده به اجرا  میهمان ناخوانده ای از راه می رسد. او هم دست به دامن علیرضا می شود و علیرضا هم دست به دامن من و من هم ...

با دوستم که تهیه کننده ی کنسرت است تماس می گیرم. خودش هم دنبال بلیط می گردد و قرار می شود خبرم کند

چند دقیقه بعد زنگ می زند و مژده می دهد که یک بلیط با هزار دردسر پیدا کرده...

و همه ی این ها برای کنسرت جوانکی است که من حتی اسمش را هم نشنیده بودم. اتفاقا همین چند شب پیش بود که با دوست تهیه کننده ام گپ  می زدم. صحبت کنسرت بزرگان #موسیقی_سنتی  و #آواز _ایرانی که میان آمد انگار داغ دلش را تازه کرده بودم. از نفروختن بلیط ها و عدم اقبال مردم گفت و نالید از #بی_سلیقگی_فرهنگی مردم.

و حالا درست در سالروز تولد نوازنده ی فقید چیره دست تار و سه تار و آهنگساز بزرگ موسیقی ایرانی محمدرضا لطفی غربی ها چنان ذائقه ی مردم را مهندسی کرده اند که کسی میل به شنیدن صدای ساز و آواز سنتی ندارد که هیچ، جوان ترها حتی بزرگان و مشاهیر موسیقی ملی و هویتی شان را هم نمی شناسند. باید تا دیر نشده چاره ای اندیشید

این مرد استاد محمد رضا لطفی زاده ی وطنم #گرگان است. لطفا بیشتر  بشناسیدش ...


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار