گفتگو با مخترع کردکویی

مخترع بسیجی گلستانی گفت : انشاالله در آینده ی نزدیک از روی همین سامانه می توانم حدود ۳ مدل دیگر را طراحی کنم و هر۳ طرح دارای ایده های جدیدی می باشند و نیز کاربردی تر هم هستند.

مرتضی رحیمی کرد محله،  سازنده سامانه احضار پرستار بی سیم و کلید برق هوشمند ضد انفجار

به گزارش گلستان24،​ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری سپاه نینوا گلستان ، مرتضی رحیمی کرد محله مهندس الکترونیک، 30 ساله و اهل شهرستان کردکوی می باشد.

رحیمی در گفتگو با خبرنگار ما از ساخت دستگاه سامانه احضار پرستار بی سیم خبر داد و گفت : دستگاه سامانه احضار پرستار بی سیم در بیمارستان ها و نیز برای ارتباط بین بیمار و پرستار کاربرد دارد.

وی افزود : ما پنل های کوچکی داریم که به عنوان فرستنده ی کد تخت و بالای هر تخت بیمار نصب می شود و یک دستگاه گیرنده مرکزی داریم که در ایستگاه پرستاری نصب خواهد شد و نیز هر زمانی که بیمار با پرستار کار داشته باشد می تواند از طریق دکمه ای که در فرستنده تهیه شده اعلام نیاز کند به پرستار و همچنین در ایستگاه پرستاری روی ال سی دی گرافیکی نام اتاق و شماره تخت به فارسی درج می شود و نیز همزمان یک آلارمی هم پخش می شود تا پرستار متوجه شود .

مهندس رحیمی اشاره ای به مزایای خوب سامانه احضار پرستار داشت و گفت : این دستگاه باعث صرفه جویی اقتصادی ، حذف  خرید سیم کابل و دستمزدهای مربوط به آن و صرجویی زمان  می شود و نیز اگر بخواهیم بیمارستانی که دارای بخش های زیادی است کابل کشی کنیم احتمالا حدود 20 الی 1 ماه طول خواهد کشید اما چون این سیستم به صورت بی سیم هست و خیلی راحت نصب می شود و ممکن است یک بیمارستان 6 الی 8 بخشی را در 2 الی 3 روز کاری انجام داد و مجهز به این سیستم کرد .

وی با بیان اینکه این سامانه با نمونه های اولیه و رفع ایرادات آن حدود 2 ماه طول کشید و در سال 94 ساخته شد گفت : این سامانه ثبت اختراع ندارد  چون نمونه مشابه دارد ولی بومی شده کشور است و نیز یک نمونه ابتدایی تر آنرا  سال قبل در بیمارستان مسعود گرگان نصب کردم .

مرتضی رحیمی کرد محله

سه مدل دیگر از روی این سامانه طراحی می کنم

مخترع بسیجی گلستانی از برنامه های آینده ی خود خبرداد و اظهار کرد : انشاالله در آینده ی نزدیک از روی همین سامانه می توانم حدود 3 مدل دیگر را طراحی کنم و هر3 طرح  دارای ایده های جدیدی می باشند  و نیز کاربردی تر هم هستند.

مهندس رحیمی نیازهای مخترعین را حمایت های مادی و معنوی برشمرد و اذعان کرد : حمایت های مادی و معنوی از دو مقوله ی مهم هستند و مهمترین نیازهای مخترعین می باشند وقتی یک مخترع به یک اداره یا سازمانی مراجعه می کند باید از لحاظ معنوی به مخترع خیلی رسیدگی شود نه اینکه مخترع دلسرد شود و احساس کند که در برابر این همه کار ، تلاش ، اختراعات همه چیز بی فایده هست این احساسات نباید باعث عقب ماندگی در کارهای  مخترعین شود باید حتما حمایت های مالی باشد چون خیلی ها هستند ایده دارند اما از لحاظ مالی حتی نمی توانند به ایده های خود بپردازند تا اینکه برسد چیزی را اختراع کنند، بنابراین سازمانی مثل سازمان بسیج علمی بیاید مخترعین را تامین بکند تا مخترعین بتوانند در عرصه ی اختراعات خوش بدرخشند.

در درجه اول نیازهای جامعه را نگاه می کنم

مخترع بسیجی توانمند و مجرب گلستانی اشاره ای به ایده های خود کرد وگفت : بنده در درجه اول نیازهای جامعه را نگاه می کنم  بعدش می روم دنبال اختراع چون همین نگاه کردن خیلی موثر است ، من یک اختراع کلید برق هوشمند ضد انفجار هم داشتم که این کلید توی اتاق نصب می شود  که اگر گاز نشت کرده باشد و کسی هم حواسش نباشد کلید برق هوشمند را بزند انفجاری اتفاق نمی افتد چون در داخل این کلید یک سنسوری است که تشخیص می دهد و یک آلارم خیلی کوچک و ملایمی هم پخش می کند که اگر کسی خواب باشد متوجه شود.

وی ادامه داد: اما حالا این ایده چطور به ذهنم رسیده است بگویم ، در شهر ما کردکوی سالهای اخیر 3 الی4 مورد انفجار داشتیم بر اثر همین نشت گاز و کلید برق که من رفتم در این صحنه های دلخراش حضور پیدا کردم و به اشکالات آن پی بردم که توانستم با بررسی هایی کلید برق هوشمند ضد انفجار را اختراع کنم و جان خیلی ها رو بر اثر این اتفاقات ناگوار نجات دهم.

انتهای پیام/

منبع: رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار