حادثه پلاسکو به روز چهارم رسید/ در حال بروز رسانی

چهار روز از آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی ۵۴ ساله و فرو ریختن این ساختمان و دفن دست‌کم ۲۰ آتش نشان می‌گذرد و تلاش‌ها برای یافتن پیکرهای قربانیان و افراد زنده احتمالی ادامه دارد.

شهادت 3 آتش‌نشان/ عدم امکان شناسایی شهدا/ 16 آتش‌نشان زیر آوار هستند

به گزارش گلستان24،​ ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های بزرگ و تجاری تهران بود که قدمت 53 ساله داشت ولی صبح روز پنجشنبه دچار آتش سوزی گسترده شد. از این ساختمان 17 طبقه به‌ عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود.

در زیر آخرین روند اقدامات انجام شده را می‌خوانید:

09:31/ فعالیت بیل‌های مکانیکی برای دقایقی متوقف شد. آتش نشانان به آرامی روی آوارها مشغول جستجوی میدانی و دقیق هستند.

09:14/ مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران: در کار آوار برداری دقت فدای سرعت نخواهد شد. گروه تجسس همزمان مشغول فعالیت هستند و هر کجا که لازم باشد کار متوقف و به جستجو می پردازند. شهروندان در محل حادثه تجمع نکنند.

09:05/ برای نخستین بار در مدت زمان آواربرداری ساختمان پلاسکو، بیل‌های مکانیکی موفق شدند در جبهه شمال غربی پیشروی خوبی روی آوارهای ساختمان پلاسکو داشته باشند.

09:00/ هم‌اکنون «پنج» بیل مکانیکی در منطقه حادثه ساختمان پلاسکو مشغول فعالیت است.

08:40/ با سرعت گرفتن آواربرداری، دود غلیظ سفید رنگ هم‌چنان از زیر آوارها بلند می‌شود و کار را سخت‌تر کرده است.

07:45/ سخنگوی سازمان آتش نشانی: تاکنون نزدیک به 50 درصد از آواربراداری انجام شده است. ستون های سنگین که کار را سخت کرده بودند بریده و جابجا شده اند و کار سرعت بیشتری پیدا کرده است. از ساعت های ابتدایی بامداد دو دستگاه بولدوزر غول پیکر هم وارد میدان شدند و به روند آواربرداری کمک زیادی کردند.

07:00/ همچنان پلاسکو می‌سوزد، دود لحظه‌ای قطع نمی‌شود.


انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار