افتخاری ارزشمند برای مردم گلستان؛

محققان گلستانی توانستند پس از گذشت چندین سال داروی ضد بیماری سرطان را کشف و به مرحله تولید برسانند.

کشف داروی سرطان توسط محققان گلستانی/ این دومین تولید کننده داروی ضد سرطان در جهان

به گزارش گلستان24، محققان گلستانی توانستند با دانش خود قدمی بسیار ارزشمند برای درمان بیماران سرطان بردارند و محصولی را تولید و ارائه بازار کنند که کاملا بومی است.

کشف داروی سرطان

نام این دارو"تیناگراست" می باشد که بیماران سرطانی با مصرف این دارو، می توانند به افزایش ایمنی بدن خود در برابر این بیماری کشنده، مقاوم سازی نمایند و 50 درصد بیماری سرطان را از بین ببرند.

* قیمت داروی ضد سرطان "تیناگراست" یک چهارم مشابه داروی خارجی است

بر اساس این گزارش، متخصصان تولید کننده این دارو در گلستان در باب قیمت این دارو گفتند: قیمت این دارو نسبت به مشابه خارجی آن، یک چهارم برند اصلی آن است.

داروی "تیناگراست" در طول دو سال، بر روی یکصد بیمار سرطانی آزمایش شده است و در همین راستا، جواب های بسیار مناسبی دریافت کرده است و از نظر تاثیر، مشابه و حتی بهتر از برند خارجی آن بر روی بیماران سرطانی عمل کرده است.

در همین راستا شرکت "آریا تیناژن" از مهر ماه سال جاری توانسته است دارویی جدید به نام "تینا کیت" را تولید و روانه بازار سازد که با تولید این دو دارو در گلستان سالانه مانع خروج 105 میلیارد تومان ارز به خارج از کشور کند.

بر اساس گفته کارشناسان تولید، این دارو بر اساس قیمت نسبت به مشابه خارجی که بالغ بر 250 هزار تومان به بیماران فروخته می شد اکنون با  فروش این داروی ایرانی به قیمت 55 هزار نومان تحولی شگرف در زمینه جلوگیری ارز و درمان بیماران داشته باشد.

3321

* ایران اسلامی، دومین کشور تولید کننده داروی ضد سرطان در جهان

به گزارش خبرنگار ما، برای تولید اولین دارو بالغ بر 9 سال کار پژوهشی در استان صورت گرفت اما پس از اولین موفقیت، تولید دارو های جدید به طور چشم گیری افزایش پیدا کرد و گفته شده است بالغ بر 4 داروی جدید دیگر نیز، به زودی روانه بازار می شود.

با این کاری که محققان گلستانی در امر تولید داروی ضد سرطان"تیناگراست" انجام داده اند، ایران اسلامی، به عنوان دومین تولید کننده این دارو در جهان محسوب می شود.

ر همین راستا، این شرکت آمادگی خود را در جهت تولید این دارو و پوشش آن در داخل کشور و همچنین سایر کشور های همسایه را اعلام کرده است.

* 10 هزار میلیارد تومان سالانه صرف درمان بیماری سرطان می شود

بر اساس شواهد موجود، سالانه بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان هزینه صرف درمان بیماری سرطان در کشور می شود که در هر ساله بالغ بر 2 هزار بیمار به خانواده بزرگ سرطانی ایران افزوده می شود که عمده ترین این سرطان ها، روده، مری، معده، پستان و ریه می باشد.

همچنین 25 درصد ابتلا به سرطان در کشور به دلیل چاقی و پر خوری است که بر اساس یک پژوهش 70 درصد مردم گلستان بویژه خانم ها یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند.

لازم به ذکر است، 600 گلستانی سال گذشته به بیماری سرطان مبتلا شده بودند.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار