رئیس پلیس راهور کشور:

سردار مهری از پیشنهاد پلیس برای تعبیه اجباری وسیله اطفای حریق در خودروهای شخصی خبر داد.

 وجود صندلی کودک در خودروها اجباری می شود/تعبیه اجباری وسیله اطفای حریق در خودروهای شخصی

به گزارش گلستان24، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور کشوراظهار داشت: باید توجه کرد که در ۹ماهه اول امسال تعداد جان باختگان از نظر گروه سنی به این شرح است که تا سن ۱۰ سالگی ۸ درصد، بین ۱۱ تا ۲۰ سالگی ۱۱.۶ درصد، بین ۶۱ تا ۷۰ سالگی ۸.۸ درصد و ۷۱ سال به بالا ۹.۲ درصد جان‌شان را در تصادفات رانندگی از دست داده‌اند.

سردار مهری همچنین استفاده از کلاه ایمنی را یکی از قوانین کشور برای موتورسواران دانست و گفت: در این زمینه ۶۰ درصد تمرکز پلیس بر روی موتورسواران بوده تا از کلاه ایمنی استفاده کنند و حتی در برخی استان‌ها کلاه‌های ایمنی را به صورت رایگان تهیه کردند و به موتورسواران داده‌اند.

وی همچنین از پیشنهاد پلیس برای تعبیه اجباری وسیله اطفای حریق در خودروهای شخصی خبر داد و گفت: در عین حال یکی از ضعف‌های ما در کشور نداشتن سیستم اطفای حریق در جاده‌هاست که متولی این کار مشخص نیست و ما واحد آتش نشانی مستقل برای اطفای حریق در جاده‌ها نداریم.

مهری در پاسخ به سوالی درباره مصوبه مجلس مبنی بر امکان صدور گواهینامه برای مشمولین غایب یا فراری سربازی گفت: مجلس در سال ۹۵ یک ماده قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کسانی که سربازی نرفته‌اند و مشمول سربازی هستند می‌توانند گواهینامه دریافت کنند. این در حالیست که یکی از وظایف پلیس شناسایی و دستگیری مشمولین غایب و فراری سربازی است. حال از آنجایی که این دو وظیفه با هم تناقض دارند، قرار است مجددا این موضوع در مجلس مورد بحث قرار گیرد./ایلنا

انتهای پیام / گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار