استفاده از مجازاتهای جایگزین در گلستان:

بنا به روش پسندیده جایگزینی روش های خدماتی بجای حبس و زندانی کردن ، یک زندانی غیر عمد گلستانی در استانداری گلستان مشغول بکار شد .

اشتغال بکار یک زندانی غیر عمد در استانداری گلستان

 از روز شنبه 29 بهمن ماه یک زندانی غیر عمد گلستانی که به دلیل مسائل مالی در زندان بود موظف شده است تا پایان مدت زمان حبس خود در استانداری گلستان مشغول به کار شود.

به گزارش گلستان24، گفته شده از این پس زندانیان غیر عمد در استان گلستان در بخش‌های مختلف مشغول به کار خواهند شد و دستگاه‎های اجرایی استان باید به تبعیت از استانداری در این زمینه فعال شوند.

استانداری گلستان

پیشتر دادستان مرکز استان گلستان نیز از تغییر مجازات جرائم و تبدیل ان به اشکال مختلف سخن رانده بود .

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی گفت : در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان از روند زندانی کردن رضایت نداشتند و می گفتند که از مجازاتهای جایگزین استفاده شود .

حقی افزود : در استان گلستان هم چنین رویه ای را در پیش گرفتیم و در چند شهرستان برخی افراد زندانی در بخش هایی چون محیط زیست ، کشاورزی و .. مشغول بکار شدند .

مدیر کل دادگستری استان گلستان نیز بر جایگزینی مجازاتهای جایگزین بجای حبس خبر داد .

هادی هاشمیان اظهار کرد : گلستان در باره جایگزینی حبس آمار خوبی را کسب کرد و  درباره مجازات جایگزین از همه قضات کسب تکلیف کردیم تا تعلیق و یا آزادی های مشروط را در نظر بگیرند .

هاشمیان اظهار کرد: ما به این سمت می رویم که زندان را مجازات ندانیم مگر جرایم امنیتی یا جرایمی که امنیت جامعه را به خاطر می اندازند.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار