«از شایعه تا واقعیت»

تعدادی از کانال‌های خبری، اتفاق دردناکی که سال ۹۰ رخ داده بود را پس از ۵ سال دوباره منتشر کردند که باعث جنجال‌هایی در شبکه‌های مجازی شد.

خبر قدیمی که می‌توانست باعث کدورت دو ملت ایران و افغانستان شود+عکس

به گزارش گلستان24،​ به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

 

«شایعه»

به تازگی تعدادی از کانال‌های خبری، مطلبی را با عنوان تجاوز 11 مرد افغان به یک کودک ایرانی منتشر کردند.

 

«واقعیت»

این خبر که اینستاگرام یکی از بازیگران سینما و تلویزیون منبع آن بوده، مربوط به 5 سال پیش است که متهمان و مجرمان در همان زمان دستگیر شدند و به سزای اعمالشان رسیدند.

هر چند که پس از اطلاع این بازیگر از قدیمی بودن خبر، پُست وی از خروجی صفحه شخصی اش حذف شد اما طی روزهای گذشته این شایعه جنجال‌های زیادی در شبکه‌های مجازی بین دو ملت ایران و افغانستان ایجاد کرد. عده‌ای فرصت‌طلب با انتشار این مطلب کهنه به تحریک عواطف انسانی علیه مهاجرین افغانستان در ایران دامن زدند.

جای بسی سوال است که چرا چهره‌های سرشناس و حتی کانال های با ممبر(عضو)بالا بدون اطلاع کامل از صحت و سقم اخبار، مطالبی را منتشر می‌کنند که می‌تواند منجر به تحریک و جریحه دار شدن احساسات جامعه شود.

به گزارش فارس، همانطور که در اتفاقی مشابه‌(ستایش، دختر افغانستانی توسط یک جوان ایرانی مورد تجاوز و قتل قرار گرفت) مشاهده شد، مردم ایران و دستگاه قضایی نشان دادند که به هیچ وجه ملیت را مورد قضاوت خود قرار نمی‌دهند و اشد مجازات را برای مجرمان فارغ از هر ملیتی خواستارند. در این میان نیز تحرکات افراد سودجو بی‌نتیجه خواهد بود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار