امام جمعه شهر سرخنکلاته:

امام جمعه شهر سرخنکلاته با تاکید به جایگاه ومقام شهدای گمنام گفت: شهدای گمنام نه تنها باعث تخریب این تپه نمی شوند بلکه باعث عظمت و بزرگی این تپه هم می شوند.

وجود شهدای گمنام باعث عظمت و بزرگی این تپه می شود/مردم شهر سرخنکلاته بی صبرانه مشتاق ورود شهدای گمنام هستند

به گزارش گلستان24، حجة الاسلام والمسلمین محمد بابا محمدی امام جمعه شهر سرخنکلاته در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تدفین شهدای گمنام در تپه این شهر اظهار کرد: این تپه ای که به عنوان آثار باستانی نامیده شده هیچگونه رسیدگی به آن نمی شد، از سال 82 که این تپه را به عنوان آثار باستانی ثبت شده بود حتی یک تابلوی کوچکی به عنوان معرفی آن نصب نشده بود.

حجة الاسلام بابامحمدی در ادامه افزود: حتی در این مدت، هیچ گونه نامه نگاری در خصوص حفظ و صیانت این آثار باستانی چه از ناحیه شهردار چه از ناحیه مسئولین انجام نشده است، هیچ کسی در باب حفظ این آثار باستانی اقدامی نکرده که هیچ، آنجا محل تجمع زباله ها هم شده بود.

وی با بیان این مطلب که هیچ دستورالعملی در حفظ این آثار باستانی منتشر نشده بود متذکر شد: وقتی مکانی را به عنوان مناطق آثار باستانی مشخص می شود باید طبق چهارچوب و مقرارات تحت حفاظت قرار بگیرد نه اینکه در اوج فراموشی این تپه را جزء آثار بدانند.

امام جمعه شهر سرخنکلاته با گلایه از برخی مسئولین که در نامه نگاری خودشان از سرخنکلاته به عنوان یک شهر جدید یاد میکنند متذکر شد: شهر سرخنکلاته شهر جدیدی نیست، این شهر در حال حاضر 14 سال است که امام جمعه دارد.

بابا محمدی در ادامه داد: افرادی که حتی نمیدانند سرخنکلاته چند سال شهر شده است میخواهند برای این شهر تصمیم میگیرند، در صورتی که این تپه در معرض دید همه است که چطور وضعیتی دارد.

وی با اشاره به اینکه شهدای گمنام به این تپه عظمت می بخشند اذعان کرد: اگر قرار است شهدای گمنام در این مکان دفن شوند دلیل بر این نیست که این تپه به طور کل تخریب می شود، وجود شهداء بالاخص شهدای گمنام در این مکان، باعث عظمت و بزرگی این منطقه می شود.

امام جمعه شهر سرخنکلاته بیان کرد: وقتی با مشخص شدن این مکان برای دفن شهدای گمنام آوازه این تپه نه تنها در استان بلکه در کشور هم طنین انداز شده است، در صورتی که تا به حال هیچ اسم و رسمی نداشته است.

بابا محمدی در پایان بیان داشت: مردم شهر سرخنکلاته مشتاق و پذیرای شهدای گمنام هستند، و مطالبه و درخواست مردم این شهر که طی طورماری اعلام کرده اند و به گوش مسئولین رسانده اند، دفن شهدای گمنام خواسته چندین و چند ساله مردم این شهر این است.

انتهای پیام/ طوبی گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار