رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور :

ظاهرا چنین وانمود شده است که محل در نظر گرفته شده جهت مدفن شهیدان، جزء آثار باستانی و میراث فرهنگی بوده و از سوی مسولان امر از دفن این اجساد مطهره ممانعت به عمل آمده است حال آنکه مدفن شهیدان در این اماکن تاریخی فاخر موجب خواهد شد که از باب (شرف المکان بالمکین) به شرافت فرهنگی نائل، و زیارتگاه مومنان گردد.

شهیدان به مکان ها و ابنیه تاریخی شرافت می بخشند

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا احمدی رئیس ستاد اقوام و مذاهب و عضو ستاد تحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در خصوص برخی حواضی پیش آمده در خصوص تدفین دو شهید گمنام در سرخنکلا طی یادداشتی با عنوان " شهیدان به مکان ها و ابنیه تاریخی شرافت می بخشند" نوشت:

در آیات نورانی قرآن و روایات ماثوره، بر شرافت مکان و زمان تاکید شده است و اگر زمان و مکان  متیمن و متبرک به آثار مقدس شود تقدس پیدا می کند.

ماه مبارک رمضان یک زمانی از ازمنه مبارکه است.  و در اهمیت تقدس زمان همین بس که خداوند به عصر و زمان سوگند یاد می کند و یا این که سرزمین مکه و مدینه بواسطه وجود خانه خدا و مهبط وحی و وجود پیامبر اعظم و خاندان عترت علیهم صلوات الله اجمعین تقدس یافته اند.

امکنه نجف ، کربلا ، قم ، مشهد را از آن جهت مقدس می دانیم که در آن جا مولای متقیان، حسین بن علی علیه السلام ، حضرت فاطمه معصوم و حضرت ثامن الائمه امام رضا علیهم السلام آرام گرفته اند و به آن سرزمین و امکنه تقدس داده اند.

شهدای گمنام

اگر چه قبول داریم برخی از اماکن دارای آثار و پیشینه تاریخی و فرهنگی است و بعنوان مفاخر باید حفظ و حراست شوند اما برخی از وقایع و رویدادها به غنای فرهنگی و مواریث ملی ما می افزاید.

از جمله اقدامات مبارکی که طی سالهای اخیر در سطح کشور شاهد آن هستیم اماکنی است که بوجود شهیدان گلگون کفن کشورمان متبرک و مزین می گردد و البته آن اماکن از حالت گل و خشت خارج و بعنوان مدفن شهیدان متبرک نیز می گردد، چرا که بنا به فرموده مقام معظم رهبری" شهدا مثل آیه های قرآن مقدسند ".

اخیرا مسافران غریب و تن های معطر به گلاب شهادت به دیارمان بازگشته و مردم شهید پرور سرزمین انقلابی شهر سرخنکلاته از توابع گرگان سعادت میزبانی شهیدان گلگون کفن و جاویدالاثر را پیدا کرده اند.

ممکن است برخی از افراد از روی جهل یا از روی غفلت ویا از سر بی معرفتی و شاید هم از روی خیرخواهی، نسبت به شهیدان این مقربان درگاه الهی رفتاری نمایند که نوعی بی مهری محسوب شود.

شهیدگمنام

ظاهرا چنین وانمود شده است که محل در نظر گرفته شده جهت مدفن شهیدان، جزء آثار باستانی و میراث فرهنگی بوده و از سوی مسولان امر از دفن این اجساد مطهره ممانعت به عمل آمده است حال آنکه مدفن شهیدان در این اماکن تاریخی فاخر موجب خواهد شد که از باب (شرف المکان بالمکین) به شرافت فرهنگی نائل،  و زیارتگاه مومنان گردد.

چنانکه در موارد کثیری از کرامت شهیدان نقل قولهای موثقی شده است و حاجتمندان از روح پرفتوح شهیدان مدد گرفته اند.

بر مدیران و متولیان میراث فرهنگی است که بستر های لازم در تدفین این سالکان واصل و مقربان مظلوم درگاه الهی را فراهم ساخته و  ستاد استقبال و تدفین شهیدان جاویدالاثر را یاری رسانند که اگر به تعبیر امام خامنه ای مدظله العالی: " زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست " دلالت بر اهمیت جایگاه رفیع شهیدان دارد، حفظ اثر و مدفن آنان از اهمیت بالاتر و والاتری برخوردار است که صد البته مساعی در صیانت و حفظ اثرشان از اجری مضاعفی برخوردار است.

باشد که خداوند همه ما را از شفاعت شهیدان بهره مند، ما را مرهون و مدیون شهیدان مگرداند و مرگمان را به شهادت ختم فرماید.

جزاکم الله خیرا

احمدرضااحمدی

رئیس ستاد اقوام و مذاهب شورای هماهنگی تبلیغات کشور

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار