البته در این میان خاتمی تنهای تنها نیست و برخی چهره های موثر اصلاحات نیز مدعی اند که بالاخره باید حتماً یک کاری انجام بدهند تا یک اتفاقی رخ بدهد و رابطه جریانات اصلاحات با نظام بهبود پیدا کند.

محتوای نامه خاتمی برای ابراز پشیمانی از فتنه ۸۸

به گزارش گلستان24،​ محمد خاتمی چندین هفته است تلاش می کند با نوشتن یک نامه و ابراز برائت از فتنه 88 و همچنین با طرح سیاسی و غیرصادقانه "آشتی ملی" یکبار دیگر در آستانه انتخابات زمینه‌های بازگشت به نظام را برای خود ایجاد کند.

 نامه خاتمی

یکی از اصلی ترین مراحل طرح مشکوک آشتی ملی که رئیس دولت اصلاحات اصرار به اجرایی شدن آن دارد، نوشتن یک نامه سیاسی با محتوای ابراز برائت از حوادث سال 88 است.

 

خاتمی در پیش نویس نامه پیشنهادی خود نوشته است: "من اعتقادی به تقلّب در انتخابات سال 88 ندارم و با اردوکشی خیابانی و اقدامات ساختارشکن ـ‌ که اشاره به برخی شعارهای مطرح شده در روز قدس داشته - مخالف بودم و با تندروی‌های موسوی و کروبی مخالف بوده و به آنها تذکر دادم اما آنها گوش نکردند."

 

این در حالیست که نامه آقای خاتمی که برای چند نفر فرستاده شده تا نظر بدهند؛ مبنای تشکیل جلسات شده و برخی از چهره های تندرو اصلاحات گفته اند اگر خاتمی این حرف را بزند بالاخره فاصله بدنه اصلاحات با خاتمی و مسئولان بیشتر می‌شود و ما دچار ضربات جدی و اساسی می‌شویم و این به‌شدّت به ضرر ماست و باید جلوی نامه آقای خاتمی را بگیریم.

 

در عین حال برخی دیگر از اصلاح‌طلبان مدعی اند که  با ادامه این روندی که در دوران بعد از هاشمی دارند نمی‌تواننند به قدرت برگردند و باید یک کاری انجام بدهند.

 

البته در این میان خاتمی تنهای تنها نیست و برخی چهره های موثر اصلاحات نیز مدعی اند که بالاخره باید حتماً یک کاری انجام بدهند تا  یک اتفاقی رخ بدهد و رابطه جریانات اصلاحات با نظام بهبود پیدا کند.

 

نکته جالب آنکه برخی اصلاح طلبان مدعی هستند با آقای روحانی صحبت کردند و آقای روحانی متمایل به بحث آشتی ملّی نیست و حاضر نشده که در این بحث ورودی داشته باشد.

 

منبع: جهان نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار