مروری بر اخبار حادثه انفجار صبح امروز ؛

صدای مهیب انفجار شهر علی‌آبادکتول را لرزاند و اهالی این شهر لهیب آتش را دیدند که در مقیاس بالا این نیروگاه را در بر گرفته است.

آخرین اخبار و جزئیات از انفجار نیروگاه برق علی آباد کتول + تصاویر

به گزارش گلستان24، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی گلستان در مورد حادثه نیروگاه علی آباد کتول گفت : آتش سوزی حوالی ساعت ۱۱ صبح در ایستگاه تقلیل فشار گاز نیروگاه بوده که آتش مهار شده و نیروگاه بدون هیچ مشکلی وارد مدار شده است.

وی افزود : به دلیل دو کاره بودن سوخت نیروگاه، هیچ گونه مشکلی مبنی بر قطع برق در منطقه وجود ندارد و نیروگاه بلافاصله وارد مدار شده است .

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی گلستان ادامه داد : شایعات مبتنی بر زخمی شدن حدود ۸ نفر از پرسنل نیروگاه بی‌اساس است و بجز ۳ نفر از پرسنل که دچار سوختگی سطحی شده و پس از درمان سرپایی مشغول کار هستند ، تلفات جانی خاصی نداشتیم .

مروری بر اخبار حادثه

برق در برخی از نقاط استان به ویژه گرگان دوبار قطع شد و هر بار پس از 45 دقیقه دوباره برقرار شد، اتفاقی که طی این سال‌ها کمتر روی داده بود.

با شنیدن صدای انفجار و با هماهنگی رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان علی‌آبادکتول ، نیروهای جمعیت هلال احمر و آتش‌‌نشانی شهرستان راهی این نیروگاه شدند تا بتوانند ضمن ارزیابی حادثه در مهار حریق موثر باشند.

همچنین علاوه بر نیروهای یاد شده، نیروهای امدادی، عملیاتی، انتظامی و امنیتی در محل وقوع حادثه حاضر شدند تا عوامل این حادثه را به طور دقیق بررسی و کنند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد نقص فنی در سیستم فشارشکن گاز موجب انفجار شده و هیچ‌گونه تعمدی در این کار نبوده است.

رئیس پلیس استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه خرابکاری یا تروریستی بوده است گفت: خیر، چنین چیزی صحت ندارد و به شدت تکذیب می شود.

علی‌اکبر جاویدان اضافه کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی در محل به اتفاق کارشناسان مربوطه در حال بررسی بیشتر هستند.

همچنین معاون فرماندار علی‌آبادکتول هم گفت: بر اساس گزارش دریافتی، در این انفجار تاکنون هفت نفر زخمی و برای مداوا با بیمارستان منتقل شدند.

محمدجواد زنگانه تصریح کرد: خوشبختانه به همت نیروهای آتش‌نشان خود نیروگاه و شهر علی‌آبادکتول آتش مهار شد و اکنون شرایط عادی است.

همچنین جانشین مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: این انفجار پس از سرویس کاری خط تغذیه گاز در همان محل سرویس شده روی داد.

 

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

ataashaliabad1

Atash 1

Atash 1

Atash 1

Atash 1

Atash 1

Atash 1

Atash 1

9

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار