فرمانده انتظامي استان گلستان گفت: ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي گلستان موفق شدند سردسته بزرگترين باند سرقت كابل برق در استان را شناسايي و دستگير كنند.

دستگيري سردسته بزرگترين باند سرقت كابل برق در گلستان

به گزارش گلستان 24، سردار سيد"محمود ميرفيضي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: طي دو سال گذشته در پي دستگيري و اعتراف 27 سارق و مالخر كه در مجموع به 750 فقره سرقت كابل از شبكه توزيع نيروي برق استان اعتراف كرده بودند، همگي نام يك نفر را به عنوان سردسته گروه‌هاي سرقت خود ذكر كردند و نام وي در پرونده‌هاي مختلف سرقت نيز ديده مي‌شد.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه اين فرد داراي سوابق متعدد كيفري ديگر هم بوده و در چندين پرونده نيز راي قضائي به صورت غيابي بر عليه وي صادر شده بود، شناسايي محل اختفاي متهم و دستگيري وي به صورت ويژه در دستور كار ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان گلستان خاطرنشان كرد: ماموران در طول بررسي‌هاي تكميلي، ردپاي اين متهم را در يك فقره قتل غيرعمد حاصل از سانحه رانندگي كه پس از تصادف محل را ترك كرده بود، يافتند.

سردار ميرفيضي تاكيد كرد: پس از انجام تحقيقات فشرده اطلاعاتي و پليسي، ماموران محل اختفاي وي را شناسايي و با هماهنگي مرجع قضائي، متهم را در يك عمليات پليسي دستگير كردند.

وي اضافه كرد: متهم در ابتداي دستگيري منكر هرگونه بزه انتسابي مي‌شد اما پس از مواجه شدن با مدارك و مستندات محكم پليس، لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف 750 سرقتي كه همدستانش هم به آن اعتراف كرده بودند، به 33 فقره سرقت ديگر نيز اعتراف كرد.

فرمانده انتظامي استان گلستان تصريح كرد: در ادامه اعترافات، متهم به تصادف منجر به فوت يكي از اهالي روستاهاي اطراف شهرستان گرگان اعتراف و در اعترافات خود بيان كرد كه پس از سانحه رانندگي به دليل ترس و اضطراب، بلافاصله صحنه را ترك كرده و متواري شد.

سردار ميرفيضي گفت: متهم پس از اعترافات و تكميل شدن پرونده، براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

وي در پايان ابراز كرد: همراهي مردم با پليس در گزارش فعاليت‌هاي مشكوك مي‌تواند كمك بسياري را در شناسايي و دستگيري متخلفان به پليس داشته باشد و شماره تلفن 110 پل ارتباطي بسيار خوبي بين مردم و شهروندان است و اعتقاد پليس اين است كه امنيت پايدار با مشاركت همه‌جانبه مردم، بهتر محقق خواهد شد./کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار