فرمانده نیروی دریایی ارتش:

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیاز باعث شد که خلاقیت، ابتکار، اتکا و اعتماد به توان داخل در نیروی دریایی شکل بگیرد و توجه به توان داخل و ولایتمداری رمز موفقیت نیروی دریایی است.

توجه به توان داخل و ولایتمداری رمز موفقیت نیروی دریایی است

به گزارش گلستان24، حبیب‌الله سیاری صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ با اساتید و دانشگاهیان استان گلستان که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، در پاسخ به این سوال که رمز موفقیت نیروی دریایی در خودکفایی تامین تجهیزات در داخل کشور، اظهار کرد: بودجه نیروی دریایی هیچ تفاوتی با پول و سرمایه و بودجه دیگر دستگاه‌های داخل کشور ندارد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی در پول و سرمایه در یک محدودیتی قرار دارد که شاید دیگر دستگاه‌ها در این محدودیت نباشند زیرا تجهیرات نیروی دریایی بسیار گران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در سال 1377 زمانی که یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر ایران را به اجرای رزمایش مشترک دعوت کرد و ما تجهیزاتی در شمال ایران نداشته و توان انتقال تجهیزات به شمال ایران را نداشتیم، مقام معظم رهبری فرمان ساخت تجهیزات نیروی دریایی در داخل کشور را صادر فرمودند.

سیاری تاکید کرد: نیاز باعث شد که خلاقیت، ابتکار، اتکا و اعتماد به توان داخل در نیروی دریایی شکل بگیرد و سال 1372 اولین ناو موشک‌انداز توسط مقام معظم رهبری به نیروی دریایی الحاق شد.

وی اضافه کرد: بکارگیری تدبیر و غیرت جوانان کشور باعث شد تا ساخت این موشک‌انداز توسط جوانان کشور شکل بگیرد و در سال 1388 نخستین ناوشکن جماران به نیروی دریایی الحاق شد که بسیاری از کشورهای دنیا تصور این را نداشتند ایران توان ساخت ناوشکن را داشته باشد که پس از حضور ناوشکن جماران در آب‌های بین‌المللی دستان تسلیم و باور خود را بالا بردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این موفقیت نیروی دریایی و ارتش جمهوری اسلامی ایران نتیحع توجه به توان داخلی است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار