دریادار سیاری در گرگان:

امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از امن ترین و مقرون به صرفه ترین راه توسعه دریانوردی است که متاسفانه این مهم در دوران قبل از انقلاب نادیده گرفته شده و پس از پیروزی انقلاب و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری رشد چشمگیری در توسعه این صنعت داشته ایم.

رشد چشمگیر صنعت دریانوردی ایران مرهون رهنمودهای رهبری است/ ظرفیت های دریایی ما بیشتر از روسیه است

به گزارش گلستان24،​ به نقل از دانشجوسلام؛ مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

امیرحبیب الله سیاری در این مراسم ضمن آرزوی پرباربودن این سفر برای دانشجویان گفت: امیدواریم دانشجویان عزیز بتوانند از این سفر معنوی بهره برداری لازم و کافی را ببرند.

دریادار سیاری


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در افزایش توان بازدارندگی در مقابل دشمن تقویت نیروهای داخلی را ضروری دانست و از دانشجویان خواست تا در این سفر با رشادتهای کسانی که امنیت را برای ما به ارمغان آوردند آشنا شوند.
دریادار سیاری، با اشاره به ظرفیت دریا در توسعه کشور گفت: یکی از امن ترین و مقرون به صرفه ترین راه توسعه دریانوردی است که متاسفانه این مهم در دوران قبل از انقلاب نادیده گرفته شده و پس از پیروزی انقلاب و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری رشد چشمگیری در توسعه این صنعت داشته ایم.
وی گفت: رهبری معظم همواره تاکید دارند که صنعت دریانوردی را گسترش دهیم و از تمام ظرفیت آن استفاده کنیم به طوریکه جبران سالهایی که ما را دچار عقب ماندگی کرده اندشود.
دریادار سیاری تصریح کرد: دریا مکانی تمدن ساز است و بیش از 90درصد تجارت جهانی نیز از این طریق صورت می پذیرد و اگر بتوانیم هرچه بیشتر از آن استفاده کنیم رشد سریعتری نیز خواهیم کرد.
سیاری با توجه به ظرفیت خدادادی در دریا خاطر نشان کرد: دریا به عنوان محلی برای تامین منابع غذایی، منابع انرژی، گردشگری و... است که در صورت استفاده بهینه می تواند باعث رونق کسب و کا و حل مشکل بیکاری در کشور شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همواره کشورها و شهرهایی که در کنار دریا قرار دارند از پیشرفت بالاتری برخوردارند .
وی داشتن دریاهای وسیع بنادر و سواحل مناسب در کشور را یکی از امتیازهای بالقوه کشور دانست و افزود: کشور روسیه با تقویت صنعت دریانوردی خود توانست به چنین پیشرفتی دست یابد درصورتی که بسیاری از ویژگی هایی که در کشور ما وجود دارد در آنجا موجود نبوده است.
وی با توجه به حضور مقتدرانه نیروی دریایی در آبهای آزاد گفت: همانطور که آقا اشاره کردند هرجا دشمن در ما احساس ضعف کند به فکر حمله می افتد از اینرو ارتش جمهوری با صلابت و اقتدار همواره تواسته حضور قدر تمندی در تمام نقاطی که باید حضور پیداکند داشته است.
فرمانده نیروی دریایی،استکبار ستیزی انقلاب را باعث دشمنی و تهدید دشمنان دانست و گفت: تنها زمانی دشمن از در آشتی با ما در خواهد آمد که اصول و آرمانهای خود راکنار بگذاریم و از آن دست بکشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار