ادای احترام اصحاب رسانه به شهدا

اصحاب بسیج رسانه شهرستان گرگان در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و هفته شهید و همچنین گرامیداشت روز راهیان نور در تپه نور شهدای سرخنکلاته حاضر شدند و به دو شهید گمنام ادای احترام کردند.

اصحاب رسانه، با قلم هایشان راه شهدا را ادامه می دهند/شهدا میراث‌دار همه ارزش‌های تاریخ

به گزارش گلستان24، اصحاب بسیج رسانه شهرستان گرگان در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و هفته شهید و همچنین گرامیداشت روز راهیان نور در تپه نور شهدای سرخنکلاته حاضر شدند و به دو شهید گمنام ادای احترام کردند.

در طی مسیر از شهرستان گرگان تا تپه نور شهدا سرخنکلاته نیز در راستای زنده نگهداشتن حرکت بزرگ فرهنگی راهیان نور از یک راوی برجسته انقلاب اسلامی استفاده کردند.

قلم و قدم برای زنده نگهداشتن راه شهدا را نمی‌توان ارزش‎ نهاد

امرالله کیا، راوی هشت سال دفاع مقدس استان گلستان در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: قلم و قدم برای زنده نگهداشتن راه شهدا را نمی‌توان ارزش‎ نهاد و در برابر رسانه‎های انقلابی که ارزش‎های شهدا را زنده نگاه می‎دارند رسانه معاند زیادی فعالیت می‎کنند.

وی تصریح کرد: همانطور که شهدای بزرگی مانند شهید باکری توصیه کردند افرادی که پس از شهدا می‎مانند باید پاسخگو باشند.

این روای هشت سال دفاع مقدس  به نقش روایت‎گری اشاره کرد و افزود: اگر حادثه کربلا را کسی نبود بازگو کند، حادثه کربلا در دهه 60 هجری قمری در تاریخ دفن می‎شد.

کیا یادآور شد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا انجام رسالت است که برای هر کسی یک وظیفه به شمار می‎رود و بنده بازنشسته شدم اما این رسالت بر دوش من است که راه شهدا را روایت کنم چرا که همه ما به شهدا بدهکار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به کشورهای منطقه خلیج فارس بروید از تحولات و مسائلی که در آن کشورها وجود دارد دلواپس خواهید بود اما ما در ایران اسلامی در امنیت زندگی می‎کنیم و این امنیت را مدیون خون شهدا هستیم.

این راوی هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه امنیت ما از گروی شهدا است، افزود: امروز به شما اصحاب رسانه انقلابی که آنقدر لیاقت داشته که شهدا گمنام تپه نورالشهدا را شفیع خودتان قرار دهید قبطه می‎خورم.

کیا با بیان اینکه شهدای ما گمنام نیستند و بلکه شهدای ما خوشنام هستند، افزود: در اصول جنگ برای شناسایی هویت افراد در جنگ‎ها پلاک‎ها را دو قطعه می‎سازند و یک قطعه را به صلیب سرخ می‎دهند اما در هشت سال دفاع مقدس بعضا برای اینکه شهدای ما شناسایی نشوند همهمدارک، پلاک و وسایلی که قابلیت شناسایی شهیدی را داشت را سربازان رژیم بعث عراق از پیکر شهید جدا می‎کردند.

وی با بیان اینکه ما امروز شهاد این هستیم که هیچ گمشده‎ای از سربازان عراقی نداریم اما هنوز برای ما شهدای گمنام می‎آورند، افزود: اینکه شهیدی در یک مکان به خاک سپرده شود یک توفیق است و مردم سرخنکلاته برای اینکه این شهدا در تپه نورالشهدای این شهر به خاک سپرده شوند سال‎ها چشم‎انتظار بودند و تقاضاهایی زیادی داشتند.

کیا گفت: همه در قبال شهدا مسئولیم و هر فردی در قبال شهدا کوتاهی کند در روز قیامت پاسخگو اعمالش خواهد بود.

آحاد ملت ایران وظیفه دارند رسالت خود را در برابر شهدا بیان کنند

حجت السلام شهاب الدین بابامحمدی امام جمعه شهر سرخنکلاته در جمع اصحاب رسانه و در جوار 2 شهید گمنام تپه نور شهدای سرخنکلاته اظهار داشت: آحاد ملت ایران وظیفه دارنند که امروز رسالت خود را در برابر شهیدان بیان کنند.

وی تصریح کرد: امروز باید بیندیشیم که آیا رسالت ما در برابر شهدا تنها حزن و اندوه است و یا اینکه در قبال شهدا وظایف دیگری نیز داریم.

امام جمعه شهرستان سرخنکلاته ضمن گرامیداشت هفته شهید و روز راهیان نور، افزود: اخیرا مسئولان برگزار کننده راهیان نور با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و معظم اله در آن دیدار فرمودند که ما باید از سرمایه بزرگ هشت سال دفاع مقدس بهره‎ بگیریم.

بابامحمدی تاکید کرد: ما باید در ایامی که منتصب به نام شهدا است به افراد جامعه تذکر دهیم و راه شهدا را برای جامعه ترسیم کنیم.

وی اظهار کرد: شهرستان سرخنکلاته توفیق پیدا کرد امسال میزبان 2 شهید گمنام باشد و در تدفین این شهدا مسئولان این شهرستان زحمات زیادی کشیدند.

امام جمعه سرخنکلاته یادآور شد: امید داریم بتوانیم حق میزبانی این شهدا را ادعا کنیم و مردم نیز در تشییع پیکر پاک این شهدا در شهرستان سرخنکلاته حماسه آفریدند و شهادت طلبی خود را نشان دادند.

حجت الاسلام حاجی‎نجفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گرگان هم در جمع بسیجیان اصحاب رسانه اظهار داشت: برای اینکه راه سعادت را در دنیا در پیش بگیریم ما محتاج به شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: این توفیق را در کشور داریم که پس از سال‎ها از دوران هشت سال دفاع مقدس میزبان شهدا باشیم و امید داریم این شهدا با حضور خود در جامعه دست ما را بگیرند.

قلم زدن اصحاب رسانه برای شهدا در تاریخ ماندگار می‎ماند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گرگان تاکید کرد: حضور این شهدای گمنام در استان گلستان فضای معنوی را در استان ایجاد رقم زد.

حاجی‎نجفی با بیان اینکه قلم زدن اصحاب رسانه برای شهدا در تاریخ ماندگار خواهد بود، افزود: باید در مسیر راه شهدا ثابت قدم باشیم و حضور در مراسم شهدا که برای ما عظمت و اقتدار ایجاد کردند شاید ساعاتی وقت ما را نگیرد و باید بدانیم شهدا با خدا عهد بستند و ما نیز به تاسی از آنان باید دفاع از دین کنیم.

 شهدا رسالت دفاع مقدس و جبهه جنگ را به ما نشان می‌دهند

حسن احمدی، شهردار سرخنکلاته نیز در این مراسم تاکید کرد: مفتخریم که در شهر سرخنکلانه در بالاترین مکان  و بهترین مکان شهر  میزبان شهدای گمنام شدیم.

وی تصریح کرد: خدا را شاکرم که در دوران خدمتگذاری این سعادت حاصل شد که حضور شهدا گمنام را در این شهرستان داشته باشبم.

شهردار سرخنکلاته افزود:امام(ره) فرمودند که« شهدا در قهقه مستانشان و در شادی وصلشان عند رب یرزقون هستند» و حضور این شهدا در این تپه ما را یاد اصحاب کف می‎اندازد.

احمدی یادآور شد: اصحاب کف رسالت انبیاء و راه خدا را نشان دادند و این شهدای گرانقدر تپه نور شهدا سرخنکلاته با حضور خود در سرخنکلاته رسالت دفاع مقدس و جبهه جنگ را به ما نشان می‎دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار