رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سامانه ابلاغ الکترونیک ، دادرسی را تسهیل و به روند حذف قلم و کاغذاز محاکم استان شتاب بیشتری می دهد.

تسهیل دادرسی با راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک/ گلستان رتبه برتر کشور در رسیدگی مکانیزه به پرونده ها

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، رئیس کل دادگستری گلستان در جمع قضات محاکم تجدید نظر استان ؛ سامانه ابلاغ الکترونیک ، دادرسی را تسهیل و به روند حذف قلم و کاغذاز محاکم استان شتاب بیشتری می دهد.

تسهیل دادرسی با راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک

هادی هاشمیان در نشست با قضات محاکم تجدید نظر استان با بین این که عزم قوه قضاییه بر حذف قلم و کاغذ از محاکم است گفت : سامانه ابلاغ الکترونیک در کنار سیستم مدیریت پرونده های قضایی ( cms) ، مسیر را برای تحقق این هدف هوارتر کرده است .

هاشمیان افزود : ما به دنبال رفع نواقص و فرایند ها در جهت کسب رضایت مردم هستیم و امیدواریم قضات ما به ویژه قضات محاکم تجدید نظر که پیشکسوت و صاحب نظر در این حوزه هستند به ما کمک کنند.

هاشمیان در ادامه سخنان خود با اشاره به موفقیت های دستگاه قضایی استان در سال 95 گفت :  همدلی و رفاقت بین مدیران و کارکنان علت گام های رو به جلوی دادگستری استان است.

وی افزود : امیدواریم با همین روند سال آینده نیز در جهت پیشبرد اهداف قوه قضاییه که خواسته ی مردم نیز هست ، گام های خوبی برداریم .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت : خوشبختانه امسال توانستیم در نشست هایی که با دستگاه های اجرایی ، ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی داشتیم انان را با گوشه ای از مجاهدت های خاموش قضات و کارمندان دادگستری آشنا کنیم و از همراهی و پتانسیل های آنان در جهت تحقق اهداف قوه قضاییه  استفاده کنیم.

هادی هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش 28 درصدی ورودی پرونده به محاکم گلستان هم اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای قضات جوان ، استفاده از آرای جایگزین حبس و اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم علت این کاهش است .

هاشمیان ، رصد و آسیب شناسی  ورودی زندان های استان را یکی دیگر از علل کاهش جمعیت زندانیان استان است برشمرد و افزود : در  همین بررسی ها متوجه شدیم  13 درصد افرادی که نام شان در لیست زندان ثبت شده است فقط برای یک روز وارد زندان شده اند که اگر قرار وثیقه و کفالت آنان تامین می شد راهی زندان نمی شدند.

هاشمیان با بیان این که تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه نیز بر استفاده از مجازات ه ای جایگزین حبس برای جرایم نه چندان مهم است گفت :در این زمینه شخصا ورود کردم و از قضات خواستم وثیقه و کفالت افراد را بپذیرند تا افراد برای یک روز ، وارد زندان نشوند .

گلستان رتبه برتر کشور در رسیدگی مکانیزه به پرونده ها

دادگستری گلستان بار دیگر در زمینه رسیدگی مکانیزه به پرونده ها در کشور، برتر شد .

رئیس کل دادگستری گلستان می گوید : در سیستم مدیریت پرونده های قضایی (cms)، فرآیند دادرسی از زمان ثبت پرونده تا مختومه شدن آن ، الکترونیکی انجام می شود.

هادی هاشمیان افزود : در این فرایند علاوه بر افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها ، مردم نیز برای اطلاع از روند رسیدگی به پرونده خود نیازی به حضور مستقیم در دستگاه قضایی  ندارند و با شناسه ای که به آنان داده می شود در منزل میتوانند از  روند رسیدگی به پرونده های خودمطلع شوند .

هاشمیان گفت : دسترسی راحت تر به پیشینه پرونده ها، کاستن از رفت و آمد غیرضروری مردم به محاکم و دسترسی به روز و جامع به اطلاعات و آمار  برای استفاده در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان قوه قضاییه ، از دیگر مزایای استفاده از سیستم مدیریت پرونده ها (cms) است.

به گفته این مقام ارشد قضایی استان ،  این سیستم با فراهم کردن امکان نظارت مسئولان قضایی استانی و کشوری بر پرونده ها ،از بلا تکلیف ماندن پرونده در محاکم جلوگیری و در نتیجه راه را برای تحقق عدالت قضایی هم ، هموارتر می کند .

هاشمیان گفت: پیش از این گلستان در جایگاه 24 کشور بود که باتلاش و همت جهادی کارکنان قضایی و اداری استان ، توانستیم برای چندمین بار در سال 95 به جایگاه نخست کشور برسیم .


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار