مدیرعامل خبرگزاری دانشجو از برگزاری جشنواره طنز «دکتر سلام» خبر داد و گفت: سعی داریم استعدادهای برتر در حوزه طنز انتقادی را شناسایی و معرفی کنیم تا به نوعی از عرصه نقد کشور گره‌گشایی شود.

آغاز جشنواره طنز «دکتر سلام»
به گزارش گلستان 24، هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو‌ با بیان اینکه بحث طنز در کشور ما جایگاه خود را پیدا کرده و مورد استقبال مخاطبان در بخش‌های مختلف قرار گرفته است، به فارس گفت: استقبال مخاطبان از طنز در برنامه‌های تلویزیونی بسیار نمایان شده و حتی در بخش‌های خبری نیز رو به افزایش است و این مسئله نشان داده که ذائقه مردم به سمت اینکه حتی مباحث سیاسی و فرهنگی نیز در قالب طنز مطرح شود مطبوع است.

وی افزود: از طرفی ظرفیت طنز نیز باید در کشور توسعه یابد زیرا قالب طنز بن‌بست شکن است و برخی صحبت‌ها که نمی‌توان در شرایط معمولی آن را بیان کرد و ممکن است با واکنش‌های مختلفی روبرو شود در قالب طنز واکنشی در بر ندارد و حس نفرت در فرد مقابل ایجاد نمی‌کند.

قاسمی با تأکید بر توجه بیشتر به بحث طنز در کشور گفت: خبرگزاری دانشجو تصمیم گرفته است نخستین جشنواره طنز سیاسی-اجتماعی دکتر سلام را برگزار کند تا استعدادهای حوزه طنز انتقادی شناسایی و معرفی شوند و به نوعی از عرصه نقد کشور گره‌کشایی شود.

وی از برگزاری اختتامیه همزمان با جشن دو سالگی تأسیس «دکتر سلام» در اواخر اردیبهشت‌ماه سال 94 خبر داد و گفت: این جشنواره از طریق سایت اینترنتی در سه بخش مکتوب، کاریکاتور و ویدئو با حمایت اهالی رسانه، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مختلف و دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی کشور آغاز و جزئیات آن نیز در نشست خبری با حضور صدری‌نیا دبیر جشنواره تشریح می‌شود.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجو گفت: امیدواریم بتوانیم از طریق برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای ارائه آثار فاخر در عرصه طنز در کشور ایجاد کنیم و ظرفیت قوی ایجاد شده در عرصه طنز جهت‌دهی صحیح پیدا کند.

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را سبب زمینه‌سازی برای جهت‌دهی صحیح حوزه طنز انتقادی برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ای نظیر جشنواره طنز دکتر سلام می‌تواند در مشخص شدن چارچوب‌های طنز انتقادی کمک کند تا خدای ناکرده در دراز مدت دچار انحراف نشویم و این قالب جذاب مسیر صحیح خودش را ادامه دهد.

ارسال نظر

آخرین اخبار