آقای «حقوقدان» کجاست؟

درحالی که استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی جرم است و رئیس‌جمهور نیز کمتر از ۵۰ روز پیش این مورد را خلاف قانون اعلام کرده بود، روزنامه دولتی ایران، تمام مطالب نیم صفحه خود را به نامزدی روحانی در انتخابات اختصاص داد.

«قانون‌»شکنی روزنامه‌های دولتی در روز روشن

حجت‌الاسلام حسن روحانی شنبه 95/12/8 در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 96 عنوان کرد: مراقب باشیم که از امکانات عمومی و دولتی به نفع جناح یا فردی استفاده نشود.

به گزارش گلستان24، روحانی در این مراسم با اشاره به اینکه همه ما مراقب باشیم که از امکانات عمومی و دولتی به نفع جناح یا فردی استفاده نشود، چرا که این امر حرام است، گفت: تمام اموال و امکانات دولت نه فقط قوه اجرایه، بلکه قوه مقننه، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و همه شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که از اموال عمومی استفاده می‌کنند، تریبون‌های عمومی، روزنامه‌های عمومی، روزنامه و سایت‌هایی که از بیت‌المال اداره می‌شوند، باید بدانند که در انتخابات نباید برای یک فرد یا جناح خاص استفاده شوند.

 

این درحالی است که روزنامه «دولتی» ایران امروز شنبه 96/1/26 تنها 7 هفته پس از سخنرانی رئیس جمهور نیم صفحه اصلی روزنامه خود را به حجت الاسلام روحانی اختصاص داد.

 

این روزنامه نه تنها تیتر و عکس یک خود را به روحانی اختصاص داد، بلکه «سرمقاله»، «یادداشت» و «گفت و گوی» شماره امروز خود را در اختیار این نامزد انتخابات ریاست جمهوری قرار داد.

البته روزنامه شهروند نیز که یک روزنامه دولتی است نیز عکس یک خود را به روحانی اختصاص داد.

 

سال گذشته عباسعلی کدخدایی، شورای نگهبان سال گذشته به طور صریح گفت: استفاده از امکانات دولتی ممنوع است. این را که در قوانین فعلی هم داریم. به عنوان جرم هم تلقی می‌شود. اگر مرجع قضایی تشخیص داد که نامزدی از امکانات دولتی استفاده کرده است به شرحی که در قانون انتخابات مقرر است، قطعاً باید با او برخورد شود و نتیجه آن بشود عدم صلاحیت فرد در شورای نگهبان.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار