با کمی جستجو می توان سلبریتی هایی را یافت که سالهاست، سواری گرفتن از موتورسیکلت برایشان به چیزی بیش از یک تفریح تبدیل شده و ترجیح می دهند بسیاری از کارهای روزمره شان را هم با آن انجام دهند.

مشهورترین چهره‌های ایرانی که عشق موتور هستند +عکس

به گزارش گلستان24،​ قبل از آنکه ورزش باشد یا تفریح هیجان انگیز، عشقی است که گریبان خیلی ها را گرفته؛ نه سن و سال می شناسد نه شغل و جایگاه اجتماعی. از همان زمان که پدرها و پدر بزرگ هایمان، سی جی گوجه ای و یاماها پر دود سوار می شدند و ما، فرمان به دست یا راننده به بغل، در باد لذت این طرف و آن طرف رفتن، غرق بودیم برایمان مسجل شد که در این قضیه، فرقی ندارد چهره سینما باشی یا یک فوتبالیست مشهور یا حتی سرمایه داری با ثروت افسانه ای.

وقتی لذت سواری بر روی این دوچرخ جادویی را چشیده باشی، در چشم به هم زدنی به جمع عشاقی وارد می شوی که موتورسیکلت بخش مهمی از زندگی شان شده است.

اگرچه خرید و استفاده از موتورسیکلت، هنوز هم در بین چهره های مشهور، سیاسی، ورزشی و هنری کشورمان مرسوم نیست اما با کمی جستجو می توان سلبریتی هایی را یافت که سالهاست، سواری گرفتن از موتورسیکلت برایشان به چیزی بیش از یک تفریح تبدیل شده و ترجیح می دهند بسیاری از کارهای روزمره شان را هم با آن انجام دهند.

بابک زنجانی؛ میلیاردری با موتور میلیاردی

چند سال پیش، درست در روزهای اوجش، وقتی هر از چند گاهی نامش در تیتر رسانه ها مطرح میشد و چهره اش به عنوان میلیاردری جوان بر سر زبان ها افتاده بود، علاقه مندی های این جوان سی و چند ساله و البته میلیاردر نیز مورد توجه خیلی ها قرار گرفت.

بابک زنجانی یکی از عشق موتورهایی است که هنوز هم نامش با موتور میلیاردی و البته دست سازش عجین شده است. او حتی یکی از اولین هایی است که سرعت سرسام آور را با سواری گرفتن از موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا در ایران تجربه کرد تا نشان دهد، عاشق موتورسیکلت است و هیجان؛ حتی اگر ثروتی افسانه ای داشته باشد.

کامبیز دیرباز؛ عشق موتوری که ستاره شد

یکی از تفریحاتش سواری گرفتن از موتورسیکلت های سنگین با حجم موتور بالاست.کامبیز دیرباز با اینکه چهره ای سینمایی و شناخته شده است اما هنوز هم ترجیح می دهد بسیاری از کارهای روزمره اش را با موتورسیکلت انجام دهد، چون پیش از اینکه به ستاره سینما تبدیل شود عاشق موتورسواری بوده و هنوز هم لذت راندن بر روی این دوچرخ جادویی را با هیچ چیز عوض نمی کند.

دیرباز حتی روزی که قرار بود در برنامه مشهور مهران مدیری حاضر شود، ترجیح داد با پوشیدن لباس موتورسواری و با یک دستگاه موتورسنگین به استودیو دورهمی بیاید تا به مخاطبانش نشان دهد که دیرباز پیش از بازیگر شدن، یک عشق موتور است.

عشق سرعت؛ هم در زمین هم در خیابان

نزدیک به 9سال توپ زدن در دفاع راست استقلال از او یک فوتبالیست حرفه ای ساخته بود. مهدی امیر آبادی اما قبل از اینکه وارد دنیای فوتبال شود و عاشق مستطیل سبز، عاشق موتور سیکلت بود و کراس سواری.

البته او بارها از عشقش به موتور سنگین هم گفته بود، اما شاید فوتبال دوست ها و استقلالی ها نمی دانستند بازیکن محبوب تیمشان با 165بازی برای استقلال، قبل از اینکه فوتبالیست موفقی باشد یک موتورسوار حرفه ای است که یک تصادف وحشتناک با موتورسیکلت او را از دنیای حرفه ای گری دور کرده و از امیرآبادی کراس سوار، یک دفاع راست مستحکم ساخت.

طنز پردازی پشت فرمان موتور!

شهرام شکیبا را همه می شناسند؛ روزنامه نگار و طنز پردازی که عاشق موتور سواری است. شکیبا مثل خیلی از آدم ها و عشق موتورها، علاقه خاصی به موتور سواری دارد. این موضوع را وقتی مطرح کرد که در ابتدای یکی از یادداشت های طنزش نوشت: «موتورسیکلت یک خاصیت عجیبی دارد. وقتی سوار موتور می‌شوی،‌ ناخودآگاه دوست داری آواز بخوانی یا داد بزنی. چرایش را نمی‌دانم، ولی این خاصیت موتور است و نمی‌توانی برایش کاری بکنی»

فقط خدا می داند شکیبای طنز پرداز تا چه حد طنازی هایش را مدیون لحظاتی است که پشت موتور آواز خوانده، داد زده و با تمام وجود از این کار لذت برده است.

در بین هنرمندان و بازیگران فرهاد آئیش و ابراهیم حاتمی کیا هم هیچ وسیله نقلیه ای را به موتورسیکلت ترجیح نمی دهند و حاضر نیستند موتور سواری را حتی با سوار شدن لوکس ترین خودروها عوض کنند.

جراحی که عاشق موتور کراس است

این را بیژن خراسانی از پیشکسوتان موتورسواری ایران می گوید؛ اینکه دکتر بهرام فیروزی، همان جراح سرشناسی که چهار سال قبل اولین پیوند دست را از یک بیمار مرگ مغزی به فرد قطع عضو شده، زد و نامش بر سر زبان ها افتاد یک موتور سوار حرفه ای است و هنوز هم باوجود مشغله های فراوان نتوانسته موتور سواری را کنار بگذارد و هر هفته زمانی را برای موتور کراس خود کنار می گذارد.

منبع: دنیای خودرو

ارسال نظر

آخرین اخبار