مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اعلام جزئیات علت وقوع انفجار معدن آزادشهر گفت: نصب اشتباه باتری لوکوموتیو، اتصال برق و نشست گاز متان عامل انفجار در تونل بود.

علت دقیق انفجار در معدن یورت آزادشهر

به گزارش گلستان24،صادق‎علی مقدم دقایقی پیش در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: گروه‎های امداد و نجات در داخل تونل و خارج از آن مشغول فعالیت هستند و تلاش‎ها برای امدادرسانی ادامه دارد، نصب اشتباه باتری لوکوموتیو، اتصال برق و نشست گاز متان عامل انفجار در تونل بود.

انفجار آزاد شهر

وی با اشاره به خارج کردن بیست و دومین جسد کارگر معدن توسط نیروهای امدادرسان تصریح کرد: شمار کشته‎های این حادثه بر اساس پیش‎بینی و گمانه‎زنی 35 نفر است که تاکنون جست بیست و دومین کارگر معدن از تونل خارج شد.

حدود 22 ساعت از انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر گذشته است و عملیات امدادرسانی با حضور نیروهای بسیجی، نظامی، اورژانس، هلال‎احمر و ... در حال انجام است.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر حوالی ساعت 11 و 30 دقیقه روز گذشته با انتشار گاز متان دچار انفجار شد؛ عملیات امدادی همچنان ادامه دارد، هم‎اکنون از حدود 50 متر با مدخل ورودی تونل اصلی بوی گاز استشمام می‎شود کار اکسیژن‎رسانی به 30 نفر از کارگران معدن‎ گرفتار در حادثه انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار