نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به مخالفت اکثر نمایندگان کرمان با استعفای استاندار گفت:برای منتفی شدن این موضوع فردا جلسه ای با نمایندگان مجلس ومتعاقب آن با وزیر کشور برگزار می شود.

پشت پرده ماجرای استعفای استاندار کرمان

محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: استاندار کرمان پیش از انتخابات در صحبت با وزیر کشور اعلام کرده بود که به دلیل شرایط کنونی امکان ادامه همکاری اش در استان کرمان وجود ندارد و خواهان کناره گیری از سمت خود است.

استعفای استاندار کرمان
 
به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: شاید این مسئله به دلیل موضوعات فردی باشد اما موضوعی که ممکن است به این تصمیم دامن زده باشد فشارهای سیاسی است که از سوی اصلاح طلبان تندرو به استاندار وارد می شود چرا که افراد تندرو چندان مایل به پی گیری رویکرد و نگاه توسعه ای فارغ از بحث سیاسی نبودند.

پورابراهیمی گفت: در صحبتی که با استاندار کرمان داشتم این بحث از سوی او مطرح شد که در این مدت کارهایی که می توانستم را انجام دادم و در صورت وجود شرایط به این روند ادامه می دادم اما با توجه به وضعیت موجود در خواست موافقت با استعفا و خروج از مدیریت استان را داده ام.

وی گفت: رزم حسینی در طول کمتر از چهار سال که استاندار کرمان است در حوزه توسعه ای تلاش های فراوانی انجام داد گرچه ما هم اشکالاتی در برخی جاها به عملکردش داشتیم؛ اما عمدتا کارها با رویکرد غیرسیاسی و نگاه توسعه ای انجام شد و در مجموع با اقدامات مثبت انجام شده عملکرد استاندار کرمان قابل قبول است.

نماینده مردم کرمان و راور از تشکیل جلسه ای با مجمع نمایندگان استان کرمان به منظور بررسی این موضوع طی فردا خبر داد و گفت: در این جلسه سعی می شود تصمیمی برای منتفی شدن استعفاء استاندار اتخاذ شود.

وی گفت: بعد از این جلسه هم احتمالا در روز دوشنبه مسئله منتفی شدن استعفا استاندار کرمان در جلسه ای با وزیر کشور مورد برررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برای این منظور نامه ای تهیه شده که فردا به امضاء نمایندگان استان کرمان رسیده و بعد از آن تقدیم وزیر کشور می شود.

کناره گیری استاندار در شرایط کنونی به ضرر کرمان است

پورابراهیمی ادامه داد: اکنون زمان مناسبی برای این اقدام نیست چرا که تا تعیین کابینه و استقرار دولت جدید سه تا چهار ماه به طول می انجامد و در این مدت در صورت پذیرفته شدن استعفا استاندار امور استان به دست سرپرست سپرده خواهد شد که این مسئله به ضرر کرمان است.

وی ادامه داد: بنابراین به استاندار کرمان پیشنهاد دادیم فعالیت خود را ادامه دهد و درخواست منتفی شدن استعفا را مطرح کردیم و اینگونه بیان کردیم که چنانچه بعد از تعیین کابینه جدید شرایط برای ادامه فعالیت استاندار مناسب بود به خدمت در این سمت ادامه دهد و چنانچه شرایط نامناسب بود در همان زمان مسئله استعفا را مطرح کند.

موافقت اکثر نماینده با ادامه فعالیت استاندار کرمان

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه در حال حاضر حوزه توسعه و زیرساخت های استان کرمان در اولویت قرار دارد، افزود: خوشبختانه اکثر نمایندگان استان کرمان از طیف های سیاسی مختلف با ادامه حضور استاندار کرمان موافق هستند و با نگاه موافق این موضوع را پی گیری می کنند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مخالف استعفای استاندار کرمان هستیم، افزود: در این زمینه محکم تا بازگشت استاندار کرمان ایستاده ایم و علیرغم انتقاداتی که به عملکرد استاندار کرمان داریم مجموعه فعالیت های استاندار را به نفع استان می دانیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس انتصاب استاندار جدید در شرایط کنونی را به صلاح استان ندانست و گفت: شاید در زمان تغییر و تحولات کابینه دولت، فضایی برای رایزنی ایجاد شود و وزیر کشور بتواند خواسته های استان را تامین و اختیارات بیشتری در اختیار استان ها قرار دهد که از خواسته های رزم حسینی هم هست.

نماینده مردم کرمان و راور همچنین از مواضع وزیر کشور در این خصوص ابراز بی اطلاعی کرد.
منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار