مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: میزان فضای پارک‌های جنگلی شهر گرگان تا پایان سال ۹۴ به یک هزار هکتار می‌رسد.

پارک‌های جنگلی گرگان به یک‌هزار هکتار افزایش می‌یابد

یحیی ستوده‌نیا ظهر  امروز در نشست رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: هم‌اکنون در گرگان 187 هکتار فضای سبز و 185 هکتار پارک جنگلی به جز پارک النگدره وجود دارد که قرار است تا پایان سال 94 میزان پارک‌های جنگلی شهر به یک هزار هکتار برسد.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: سرانه فضای سبز در گرگان 5.33 متر است و 46 پارک در شهر گرگان وجود دارد که در سال گذشته، 10 پارک به مجموعه پارک های شهر اضافه شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گرگان تصریح کرد: در انتخاب پیمانکاران با محدودیت‌هایی مواجه بودیم و انحصارطلبی‌هایی وجود داشت اما هم‌اکنون پتانسیل‌هایی بوجود آمد و 4 پیمانکار نگهداری از فضای سبز، یک پیمانکار نگهداری از پارک جنگلی النگدره، یک پیمانکار تولید گیاهان فصلی و یک پیمانکار کاشت نهال‌های سبز داریم.

ستوده‌نیا به کاشت نهال در سطح شهر اشاره کرد و گفت: امسال 12 هزار اصله نهال در سطح شهر گرگان کاشته شده است.

به گفته وی، در مورد تولید گیاهان فصلی 100 درصد از پتانسیل‌های سطح استان گلستان استفاده می‌کنیم اما در بخش درختچه‌های زینتی تا 70 درصد به استان‌های همجوار وابستگی داریم.

ستوده‌نیا تاکید کرد: از مشکلات ما در بخش پیمانکاران بخش کشاورزی ترس از ورود به مناقصه‌ها به علت بی‌تجربگی و پشتوانه مالی است.

ارسال نظر

آخرین اخبار