امام جمعه اهل سنت آزادشهر و رئیس حوزه علمیه گالیکش در شرق گلستان، تفرقه را نقطه ضعف امت اسلام در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: وحدت از دستورات خدا در قرآن است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر: تفرقه نقطه ضعف امت اسلام است

به گزارش گلستان 24، مولوی محمدحسین گرگیج درحاشیه دیدار با امام جمعه سابق گالیکش به مناسب عید فطر گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ' به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید'.

وی افزود: این آیه قرآن، امر به معروف و نقطه قوت است زیرا با تفرقه و اختلاف که یک نقطه ضعف محسوب می شود، امت اسلام در برابر دشمنان، سست می شود،بنابر این با حفظ وحدت نباید در برابر دشمنان از خود ضعف نشان دهیم.

وی با خوب توصیف کردن وحدت بین اقوام و مذاهب در گلستان و منطقه گالیکش، اضافه کرد: در سایه تلاش علما و روحانیون منطقه بویژه ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، وحدت خوبی در بین مردم حاکم است.

مولوی گرگیج تصریح کرد: بنده حدود 40 سال است با حجت الاسلام سیدباقر موسوی امام جمعه سابق گالیکش دوست هستم و هر دو تلاش کردیم تا بین اقوام درمنطقه اختلاف ایجاد نشود ضمن اینکه با تفرقه افکنان و منافقان نیز بشدت مقابله کردیم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر همچنین درخصوص اقدامات گروهک های تکفیری و داعشی نیز گفت: مذهب حنفیه اهل قبله را کافر نمی داند و هر کس رو به قبله مسلمین آورد در امان بوده و ریختن خونش حرام است.

وی با بیان اینکه برخی افراد معنی احادیث و آیات قرآن را نمی دانند، افزود: هر کس که اعتقاد به قرآن نداشته باشد ولی قرآن بخواند اما به دستورات آن عمل نکند، کافر است.

مولوی گرگیج اضافه کرد: چندی پیش شنیدم، فردی می خواسته درشهر مکه این حرم امن الهی، خود را منفجر بکند، من فتوا دادم و این عمل را محکوم کردم، کاری ندارم که این افراد از چه گروهی هستند، اینها آگاهی ندارند، لیکن عمل آنان از دید قرآن و خدا محکوم است.

وی افزود: بعد از این اقدام به من گفته شد که داعش شما را تهدید کرده است و لازم است برای شما محافظ بگذاریم، که من گفتم هیچ وقت محافظ نداشتم، بگذار مارا بکشند بلکه شهادت نصیب مان بشود.

شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
انتهای پیام/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار