رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهادکشاورزی گلستان:

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان گلستان محصولات با نیاز آبی را از الگوی کشت حذف کنند.

کشاورزان گلستانی محصولات با نیاز آبی بالا کشت نکنند

به گزارش گلستان24، علی موسی خانی اظهار کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی استان گلستان، برای تابستان بین نیم تا یک ونیم درجه افزایش دما داریم با توجه به این کشاورزان محصولات با نیاز آبی بالا را حذف کنند.

موسی خانی در خصوص افزایش آفات با توجه به افزایش دما  گفت: با افزایش گرما آفات محصولات زراعی نیز افزایش پیدا کرده است. آفات مکنده در زراعت پنبه و برگخوارها در سویا از آن جمله اند. کشاورزان حتما با بازدیدهای مستمر و مراجعه به مراکز خدماتی و کلینیک های گیاهپزشکی آفات را کنترل کنند.

وی ادامه داد: مزارعی مانند پنبه و سویا،که وارد فاز زایشی شده اند نیاز به آبیاری دارند. در صورت عدم آبیاری، تنش خشکی بر ریزش گل ها، قوزه و غلاف در سویا  تاثیر منفی خواهد داشت.

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهادکشاورزی گلستان در خصوص کشاورزانی که همچنان قصد کشت سویا و آفتابگردان را دارند، گفت: کشت سویا تا ۲۰ تیرماه از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان تمدید شده است. آفتابگردان نیز معمولا تا اواخر تیرماه در استان به صورت تابستانه کشت می شود.

موسی خانی در پایان استفاده از شیوه های نوین آبیاری و کشت نشایی پنبه در سال جاری را از جمله  کارهای انجام شده در راستای صرفه جویی آب در استان یاد کرد.


انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار