تجزیه و تحلیل شورای شهر چهارم گرگان در صحن علنی

سخنگوی شورای شهر گرگان در واپسین جلسات علنی دوره چهارم شورا، به تجزیه و تحلیل این دوره پرداخت و پیشنهاداتی ارائه کرد.

ترافیک جاده نهارخوران با ایجاد راه های موازی حل می شود/ زیرگذر گلشهر شبیه باغ سبزی که نشان دادند نشد

جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان، شب گذشته با حضور 10 عضو از 11 عضو و حضور شهردار و برخی معاونت های شهرداری، به صورت پرتعداد و پرکار برگزار شد.

به گزارش گلستان 24، صفر پائین محلی، سخنگوی شورای شهر در این جلسه به تجزیه و تحلیل شورای چهارم (از سال 92 تا 96) پرداخت و این دوره را بهتر از دوره های قبل ارزیابی کرد.

شورای شهر چهارم گرگان

پایین محلی به خدمات عمرانی و زیباسازی شهری اشاره کرد و گفت: پیشرفت های شهر در چهار سال اخیر از کسی پوشیده نیست، اولین پل روگذر پل شهید قندهاری بود که ساخته شد و بسیار عالی و کارآمد در اختیار شهروندان قرار گرفت پس از آن نیز زیرگذر میدان معلم احداث شد که آن هم بسیار عالی و کارگشا بود.

زیرگذر گلشهر مشابه باغ سبزی که به ما نشان دادند نشد/ ترافیک در بلوار نهارخوران قفل شده است

وی افزود: زیرگذرهای سه سطحی گلشهر و دخانیات نیز از پروژه های عمرانی بعدی بودند که اگرچه آن زمان بنده به آن رای دادم اما اکنون با مشاهده خروجی آن می بینم که این پروژه مشابه آن باغ سبزی که به ما نشان داده شده بود درنیامد، این موضوع را اگر از اهالی آن مناطق نیز بپرسید بر آن صحه می گذارند.

سخنگوی شورای شهر گرگان ادامه داد: برای این پروژه ها در بلوار نهارخوران 15 میلیارد تومان هزینه شد اما نتوانست از بار ترافیکی آن منطقه بکاهد، باید به فکر راه های موازی بود در غیر این صورت راه گریزی از ترافیک نیست.

ایجاد آکواریوم در نهارخوران جواب نمی دهد

پایین محلی تأکید کرد: بنده با طرح پیشنهادی احداث تله کابین در نهارخوران موافقم اما مادامی که مشکل ترافیک بلوار نهارخوران حل نشود ایجاد آکواریوم و زیرگذر آزاد پیاده رو در این منطقه جواب نمی دهد.

مسئله بعدی که پایین محلی به آنها اشاره کرد پل های عابر پیاده در سطح شهر بود که در این باره خاطرنشان کرد: پل عابر پیاده میدان شهرداری هم به لحاظ ظاهری زمخت است و هم اینکه اکثر مواقع پله های آن بسته و در حال تعمیر و غیرقابل استفاده است، پیشنهاد می شود این پل برداشته شود ضمن اینکه هزینه نگهداری آن نیز بسیار بالاست.

لزوم احداث پارکینگ طبقاتی در گرگان

حل مشکل پارکینگ های شهر و لزوم احداث پارکینگ طبقاتی، تمجید از خدمات شهری، رفع مشکل تفکیک زباله خشک از مبدا در گرگان، اجرایی کردن طرح اتلاف سگ های ولگرد سطح شهر، ارتقای آبیاری سنتی بلوارها به آبیاری مدرن و قطره ای، ایجاد سالن ورزشی در چناران و انقلاب گرگان و رسیدگی به زباله های تپه سوگله و جذب آن ها در منابع آب از دیگر مواردی بود که پائین محلی در نطق پیش از دستور خود به آن ها اشاره کرد.

وی همچنین به نرم افزارهای اسنپ و کپ پرداخت و گفت: این دو نرم افزار در کلان شهرها در حال انجام هستند و اینکه می گویند هنوز اجرایی نشده حرف دقیقی نیست.

پایین محلی بر لزوم جلوگیری از مسافربری رانندگان شخصی تأکید کرد و افزود: سازمان تاکسیرانی بهترین نیروها را برای جلوگیری از مسافرکشی رانندگان شخصیِ بدون صلاحیت را دارد و حتی رانندگان تاکسی خودشان پیشنهاد دادند حاضرند روزانه مبلغی را برای بازرسی و جلوگیری از مسافرکشی رانندگان شخصی اختصاص دهند.

سخنگوی شورای شهر گرگان از ضرورت نوسازی اتوبوس های شهری نیز سخن به میان آورد و ابراز کرد: ما در این چهار سال هیچ اتوبوسی نخریدیم نمی شود دست روی دست گذاشت تا وزارت کشور به ما اتوبوس بدهد و باید خودمان دست به کار شویم.

جلسه اخیر جلسه بدون حاشیه و آرامی بود که در ادامه قرائت نطق پیش از دستور، حاضرین به تصویب برخی لوایح پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار