مدیرکل حج و زیارت استان گلستان:

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: هفت هزار زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند

۷۰۰۰ زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند

به گزارش گلستان24، رضا درگاهی پیش از ظهر شنبه در همایش حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی که ویژه روحانیون و مدیران کاروان های اهل سنت استان گلستان در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ما چهار ماه از برنامه زمان بندی حج و زیارت نسبت به کشورهای دیگر عقب تر بودیم اما با تلاش شبانه روزی توانستیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی با اشاره به بحث هتل ها و اقامتگاه های ویژه زائرین گفت: برای اسکان زائرین گلستانی هتل های خوبی اجاره شده و اکثر این مکان ها تازه ساز هستند.

درگاهی اظهار کرد: در سال جاری حدود هفت هزار زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند که حدود هشت درصد زائران کشور را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: طی سال های گذشته در بهترین حالت دو هزار نفر از استان گلستان به حج تمتع اعزام می شدند که حدود دو تا سه درصد جمعیت زائران کشور را تشکیل می دادند اما در سال جاری به دلیل استقبال خوب حجاج آمار ثبت نامی به هفت هزار نفر رسید.

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: ۲۵۰ نفر عوامل خدماتی آموزش دیده همراه کاروان حج و زیارت گلستان اعزام می شوند.

درگاهی ادامه داد: ۲۳ پزشک گلستانی با همکاری جمعیت هلال احمر استان همراه با کاروان حج و زیارت به حج تمتع اعزام می شوند و وظیفه معاینه هفت هزار زائر را برعهده دارند.

۸۰۰ ساعت آموزش ویژه زائران برگزار می شود

وی با اشاره به اهمیت آموزش برای زائرین اظهار کرد: برای زائرینی که به حج تمتع اعزام می شوند حدود ۸۰۰ ساعت آموزش در نظر گرفته ایم.

درگاهی از برگزاری دو همایش بزرگ ویژه غرب و شرق استان خبر داد و افزود: جهارشنبه هفته جاری همایش شرق استان در شهر گنبد کاووس و همایش مربوط به زائران غرب استان در تاریخ دوم مرداد ماه با حضور نماینده ولی فقیه در حج و زیارت برگزار می شود.

مدیرکل حج و زیارت گلستان گفت: زائرینی که به حج تمتع اعزام می شوند باید باید با قوانین کشور عربستان آشنایی کامل داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار