بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه ۲ جوان فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده در حالی که ۱۴۱ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

۲ شهید و ۱۴۱ زخمی در یورش نظامیان اسرائیل به سرزمین های اشغالی

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از شبکه خبری راشا تودی، دو جوان فلسطینی در پی درگیری مستقیم روز شنبه نظامیان رژیم صهیونیستی با شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند.

خبرنگار راشا تودی در کرانه باختری به نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دو شهید درگیری های روز شنبه یوسف کاشور ۲۳ ساله از شهرک ابودیس در قدس و خلیل نواجعه ۱۷ ساله از شهر طوباس در کرانه باختری هستند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین کاشور بعد از اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به سینه اش در شهرک العیزریه در شرق قدس به بیمارستان اریحا منتقل شد که به دلیل وخامت وضعیت جسمی اش به رام الله اعزام شد اما در نهایت به شهادت رسید و جوان دیگر که ۱۷ سال بیشتر نداشته در پی اصابت جسم مشکوک به شهادت رسیده است. تا کنون با احتساب شهدای روز جمعه که ۳ نفر اعلام شده بودند، دست کم ۵ نفر درپی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی نمازگزاران معترض فلسطینی به شهادت رسیده اند.

هلال احمر فلسطین هم اعلام کرده که روز گذشته دست کم ۱۴۱ غیر نظامی در جریان یورش نظامیان اسرائیلی به نماز گزاران فلسطینی زخمی شده اند که شماری از آنها در پی اصابت گلوله پلاستیکی زخمی شده و برخی به دلیل استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده بودند.

از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی دروازه الاسباط در حالی که دالیا النمری خبرنگار راشا تودی در حال ارسال گزارش از تحولات شب گذشته بود به او حمله ور شدند. بر اساس این خبر دالیا النمری که خبرنگار راشا تودی در قدس اشغالی است در یک ارتباط تصویری زنده به وسیله یکی از نظامیان اسرائیلی مورد حمله واقع شد و این خبرنگار تأکید کرد که اسرائیلی ها در رفتارهای وحشیانه خود تفاوتی میان غیر نظامی و خبرنگار قائل نمی شوند.

صدها نظامی رژیم صهیونیستی شب گذشته به هزاران نماز گزار فلسطینی بعد از نماز مغرب یورش بردند و برای پراکنده کردن نماز گزاران از بمب های صوتی و آب فشار قوی استفاده کردند، تعداد زیادی از نمازگزاران فلسطینی در این میان نیز بازداشت شده اند. قرار است شورای امنیت در نشستی فوری روز دوشنبه تحولات اخیر قدس را بررسی کند. این جلسه به درخواست اردن و مصر برگزار می شود.


انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار