فریب اینگونه پیامکها را نخورید

رییس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری فردی در شهرستان رباط کریم به جرم کلاهبرداری تلفنی خبر داد.

«شما برنده شده اید» دستگیر شد

سرهنگ اصغر باقریان با اعلام این خبر گفت: در پی وصول پرونده‌ای از کلانتری ۱۸ پرند با موضوع برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی موضوع در دستور کار کار‌شناسان پلیس فتا شهرستان رباط کریم قرار گرفت.

 

به گزارش گلستان 24، این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس فتا در گام اول رسیدگی به پرونده دریافتند فردی نا‌شناس طی تماس تلفنی با شاکی عنوان داشته‌ که وی برنده مبلغ جایزه شده است و با ترفند‌هایی وی را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با راهنمایی‌های اشتباه وی را فریب داده و کل موجودی حساب وی را که وجهی معادل ۲۵ میلیون ریال بوده است را به حساب دیگری انتقال داده است.

سرهنگ باقریان افزود: ماموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی، بیش از ۳۰ فرد، مضنون را مورد بازجویی قرار دادند و در این میان به فردی نا‌شناس، که به همین طریق از شهروندان دیگری که بیشتر ساکن شهرستان اهواز و خوزستان بودند مبلغ ۱۳۵تومان را به سرقت برده است.

وی ادامه داد: پس از تلاش‌های فراوان و اقدامات فنی پلیس فتا در ‌‌نهایت فردی به هویت «غ-ز» ۵۱ ساله دارای ۷ فقره سابقه کیفری به عنوان مضنون اصلی توجه ماموران پلیس فتا را به خود جلب کرد که با انجام تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس، ساعت ورود و خروج وی مشخص شده و در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی در منزل خود واقع در شهریار در حالی که قصد فرار داشت دستگیر شد.

رئیس پلیس فتاغرب استان تهران خاطر نشان کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه فعالیت مجرمانه شد اما زمانی که با مستندات و اسناد و مدارک به دست آمده مواجه شد به جرم خود اعتراف کرد و در نهایت متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار