یاداشت//

عدم مدیریت و نظارت دقیق بر فضای مجازی باعث شده تا آسیب های زیاد بر پیکره ی جامعه وارد شود.

فضای مجازی و مخاطرات آن بر زندگی مردم

به گزارش گلستان24؛مردم این روز ها بیشتر وقت خود را در فضای مجازی صرف می کنند، فضایی که بیشتر به فضای حقیقی آنها تشابو دارد و زندگی بشر را به صورتی پیچیده با خود عجین کرده است.

فضای مجازی که در رویش فرهنگ ،سیاست و اقتصاد ما تاثیر زیادی دارد این روز ها به صورت بی بند وبار در حال گسترش است، به طوری که کمتر کسی  می تواند جلوی  گسترش روز افزون آن را بگیرد.

فوائد این فضا به تب برای بشر مفید خواهد بود ولی آسیب هایی که این فضا بر زندگی جوانان و انسان ها می گذارد بدون شک زیان بار خواهد بود.

 یکی از این آسیب ها تاثیر گذاری منفی بر سیستم بدنی ما است، زیرا که فرد خاطی بدون انجام حرکات فیزیکی مدام در حال استفاده از چشم ها و ذهن خود می باشد که این موضوع زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری های بدنی می باشد.

فضای مجازی با داشتن منابع نامحدود، قدرت تحلیل و تفکر را از مخاطب سلب می کند که این مسئله باعث به وجود امدن وابستگی های کاذب و اختلالات روانی مخاطب خواهد شد.

ارتباطات غیر موجع که در این فضا رخ می دهد و باعث ایجاد فحشا در بین جوانان می شود از آسیب های عمده ی این فضا می باشد که باعث شده تا خانواده های زیاد متلاشی شود.

از این رو نظارت و مدیریت دقیق این فضا باید در دستور کار قرار بگیرد زیرا که اگر این اتفاق ضورت نگیرد مانند گذشته آسیب ها و هزینه های زیادی دامان کشور را خواهد گرفت.

انتهای پیام/پ                                    

ارسال نظر

آخرین اخبار