در شرایطی که خزانه خالی است؛

انتقاداتی نسبت به ارسال پیامک های تبریک انبوه رئیس جمهور به مناسبت سال 94 در شبکه های اجتماعی و محافل مختلف انجام شده است.

بازهم پیامک تبریک سال نو روحانی خبرساز شد!

به گزارش گلستان 24، در اولین روز سال 1394 که توسط مقام معظم رهبری سال " دولت و ملت ، همدلی و همزبانی " نام نهاده شده است اپراتورهای مختلف تلفن همراه چه مشترکین ایرانسلی، همراه اولی و ... پیامک تبریکی را از شماره «rouhani» با مضمون تبریک رئیس جمهور دریافت کردند.

در پیامک حسن روحانی رئیس جمهور کشور آمده است: " نوروزی فاطمی و سالی همراه با سربلندی و سلامت برایتان آرزومندم".

حسن روحانی رئیس جمهور

(شماره پیامک: ۱۳۹۴)

این ارسال پیامک درحالی همانند سال گذشته انجام شده است که حسن روحانی رئیس جمهور بعد از بیانات مقام معظم رهبری از طریق رسانه ملی با ملت ایران سخن گفته و سال جدید را تبریک گفت.

شنیدها حکایت از این دارد باز هم مسئولین در خصوص ارسال پیامک ها به صورت رسمی چیزی اعلام نکرده اند  و در خصوص هزینه آن هنوز هیچ موضعی نگرفته اند وگفته می شود هیچ یک از اپراتورها ، مبلغی را از نهاد ریاست جمهوری بابت هزینه ارسال این پیامک دریافت نکرده اند و همه اپراتورها به صورت اسپانسر و رایگان این پیامک تبریک را ارسال می کنند.

گفته می شود آمار رسمی اعلام شده ، تعداد مشترکین تلفن همراه در کشور هم اکنون بالغ بر۵۶ میلیون نفر می باشد و شاید اگر تعداد اپراتورهای جدید همراه و ارسال چند باره برای برخی از افراد را در نظر بگیریم به تعداد بیشتری نیز برسیم با یک حساب سر انگشتی می شود دید هزینه ارسال این پیامک از طریق اپراتورها یک رقم درشت و شاید میلیاردی خواهد شد ، حال این سوال پیش می آید که آیا رئیس جمهور محترم نمی توانست همین هزینه را در جهت کمک به بی بضاعت ها به کار ببرد و آنها را در این شرایط سخت اقتصادی که با افزایش قیمت ها مواجه هستند یاری کندو این که هزینه این پیامک ها از چه منبعی تامین می شود ، این منابع چرا در مسیر بهتری همچون اشتغال، آزادی زندانیان و ازدواج جوانان نباید هزینه شود که برخی جوانان برای دریافت وام ازدواج باید مدت زیادی در نوبت بنشینند که بخواهند وام ازدواج را دریافت کنند و گوشه ای از مشکلات ازدواج خود را مرتفع سازند.

rohani

شاید برخی بگویند این هزینه ها به صورت اسپانسر بوده است و دولت هزینه آن را پرداخت نکرده است اما آیا نمی توانستیم این هزینه ها را بهتر مدیریت کرد.

این اقدام رئیس جمهور حتی در شبکه های اجتماعی و بین آحاد مردم نیز انتقاداتی را به همراه داشته و برخی از افراد این اقدام را یک حرکت پوپولیستی و عوام فریبانه می دانند و نسبت به آن انتقاداتی را نیز دارند و می گویند چرا بدعتی را می‌گذارند تا رؤسای دولت‌های بعدی هم بخواهند آن را تکرار کنند؟

برخی دیگر معتقد هستند وقتی رئیس جمهور توسط رسانه ملی با مردم کشور سخن گفته و حتی رسانه های مکتوب و مجازی به صورت انبوه پیام نوروزی وی را در چند نوبت مخابره کرده اند نیازی به ارسال این پیامک انبوه نبود و این هزینه را اصراف دانستند.

«خرج چو از کیسه مهمان بود/ حاتم طائی شدن آسان بود!»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار