چه کسی پاسخگوست؟

از ابتدای سال جاری سرعت‌گیرهای بدون رنگ گالیکش باعث بروز تصادفات زیادی در این شهرستان شده و بیش از 20 نفر از هم‌وطنانمان را راهی بیمارستان کرده‌اند.

سرعت‌گیرهای بدون رنگ گالیکش بیش از 20 نفر را راهی بیمارستان کردند

به گزارش گلستان 24، استفاده از سرعت‌گیر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل سرعت خودروها در جاده‌های باریک گالیکش در دستور کار مسئولان ترافیک قرارگرفته است که البته بسیاری از این سرعت‌گیرها غیر فنی بوده و خود عاملی برای تصادفات هستند.

سرعت‌بالا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل حادثه‌ساز در رانندگی است که بسیاری از رانندگان توجهی به‌سرعت مجاز ندارند و این موضوع باعث بروز تصادف می‌شود.

افزایش تعداد خودروها و بروز تصادفات باعث شده تا همواره شاهد افزایش نصب این سرعت‌گیرها باشیم و البته برخی از این سرعت‌گیرها غیراستاندارد هستند.

وجود سرعت‌گیرهای غیرمجاز که شیب و ارتفاع مناسبی ندارند و همچنین وجود برخی سرعت‌گیرهایی که تا فاصله چند متری قابل‌مشاهده نیستند، به‌جای آنکه باعث کاهش خطرات و تصادفات شود، خطرات را افزایش داده و خودشان باعث بروز حادثه می‌شوند.

سال 92 در مسیر گالیکش تا سه‌راهی این شهر به کلاله و مشهد دو سرعت‌گیر آسفالته ایجادشده است. حال نداشتن رنگ‌بر روی این سرعت‌گیرها با توجه به حجم بالا و ناآگاهی مسافران نوروزی به مسیر باعث تصادف‌های زیادی شده است که تاکنون این دو سرعت گیر بیش از 20 نفر از هم‌وطنانمان بدلیل ترمز ناگهانی هنگام رسیدن به آنها راهی بیمارستان کرده اند.

موانعی که به‌جای کاهش تصادفات، حادثه‌سازند

طبق استانداردهای موجود ارتفاع بلندترین نقطه یک سرعت‎گیر باید ۷ تا ۱۰ سانتی‎متر و حداکثر طول آن ۳۰ سانتی‎متر و عرض آن به‌اندازه عرض محل نصب باشد و استفاده از آن در اماکنی توصیه‌شده که حداکثر سرعت وسایل نقلیه از ۱۵ کیلومتر تجاوز نمی‎کند. موردی که در این سرعت گیرها توجهی به آنها نشده است.

سرعت‎گیرها باید با علائم مشخص همچون تابلو، روشنایی، تغییر رنگ، خط‌کشی و… کاملاً نمایان باشند. انتظار است برای رفاه حال مسافرین نوروزی این سرعت‌گیرها رنگ‌آمیزی شوند و استاندارد سازی در آنها رعایت شود.

انتهای پیام/نیلکوه

ارسال نظر

  • پایگاه خبری آبشار شهر خان ببین
    0

    نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در شهر خان ببین افتتاح گردید.
    http://www.absharnews.ir/?p=5245

آخرین اخبار