یا توجه به اظهار نظر برخی از مسئولین در خصوص پیام رسان تلگرام آینده این نرم افزار در هاله ای از ابهام است.

آیا در سال آینده تلگرام فیلتر می شود؟

به گزارش گلستان24؛به روز های پایان سال نزدیک می شویم و به نظر می رسد اتفاقات خاصی در حوزه ی فضای مجازی کشور خواهد افتاد، اتفاقاتی که ممکن است آحاد جامعه را درگیر خودش کند.

تلگرام نرم افزاری است که شاید بیش از هر اپلیکیشن و یا پیام رسان دیگری در طول رسانه ایران  سر و صدا به پا کرده است به طوری که رئیس جمهور کشور از بود ویا نبود آن به عنوان دست برتر برای پیروزی در انتخابات استفاده کرد که این مسئله ارزش و نفوذ این اپلیکیشن خارجی را در بین مردم ایران نشان می دهد.

واقیعیت چیست؟آیا تلگرام واقعا جزئی از زندگی مردم شده است که برخی از سیاسیون از آن به عنوان نردبانی برای مقاصد سیاسی خود استفاده می کنند .

پیدایش تلگرام مصادف شد با ظهور اینترنت همراه پر سرعت در کشور و همچنین افزایش روز افزون تلفن های همراه هوشمند یا قیمت های خیلی کم، به طوری که تمام اقشار مردم به آن دسترسی دارند،همچنینتلگرام به علت داشتن سرعت زیاد و سرورهای قدرتمند و همچنین قابلیت های روز افزون محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرد.

در این زمان اکه اکثر مردم از این پیام رسان استفاده می کند استارتاپ ها و برنامه نویسان بدون هیچ مانع قانونی شروع کردند به سرمایه گذاری بر پایه این نرم افزار  و شغل های زیاد از طریق این نرم افزار به وجود آمد .

در حوادث دی ماه امسال تلگرام به علت فعالیت شدید گروه های ضد انقلاب برای به آشوب کشاندن کشور وتحریک مردم  فیلتر شد این فیلترینگ چد روز بیشتر به طول نیانجامید که دولت حسن روحانی در یک اقدامی غیر قابل انتظار این نرم افزار را رفع فیلتر کرد.

اما برخی از مردم  نیز در زمان فیلتر تلگرام از برخی از فیلترشکن ها نیز استفاده کردند تا بتوانند حتی با سرعت خیلی پایین به این اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند،ولی افت سرعت این نرم افزار حتی با استفاده از فیلتر شکن موجب ریزش طرفداران این نرم افزار شد.

 در این بین برخی از نرم افزار های داخلی فرصت را غنی شمردند و فعالیت خود را پر قدرت آغاز کردند اما وجود برخی از مشکلات در این نرم افزار ها  نظیر امکانات کم و سرعت پایین باعث شد تا نظر مردم همانند تلگرام به آنها جلب نشود.

همانطور که گفته شد بعد از رفع فیلتر تلگرام کاربران این نرم افزار فعالیت دوباره خویش را آغاز نمودند ولی گروه های ضد انقلاب با قدرت بیشتری برای  تحریک مردم و خدشه دار کردن امنیت ملی کشور کار کردند و از فعالیت خویش دست نکشیدند.

نمونه ای ازفعالیت های ضد امنیتیآنها در حوادث دراویش بود که موجب شهادت چند نفر از نیروهای خدوم این مرز و بوم را شد.

مسئولین کشور بارها برای این که تلگرام در کشور به فعالیت خویش بپردازد با مدیران این اپلیکشین خارجی ارتباط برقرا کردندو خواستار اعمال برخی از محدودیت ها و جلوگیری از فعالیت گروه های ضد ایرانی در این اپلیکیشن شدند ولی تلگرام به این مسائل توجه نکرد.

این بی توجهی در حالی اتفاق می افتد که در همین تلگرام به برخی از جوانان آموزش ساخت مواد منفجره و کوکتل مولوتف داده می شده است.

حال در این روز های پایانی سال مجلس و شورای عالی فضای مجازی به تکاپو افتادند و در خصوص فیلترینگ دائمی تلگرام بحث می کنند، با توجه به اظهار نظر مسئولین بنظر می رسد درسال آینده تلگرام به علت اقدامات ضد ایرانیش فیلتر خواهد شد و نرم افزار پیام رسانی مشابه با سرعت و امکانات بالا جایگزین این نرم افزار خواهد شد.

پیام رسان های داخلی به شرطی موفق خواهند شد که جایگزین تلگرام بشوند که امکانات شان بروز باشد و سرعت بالایی داشته باشند و همچنین امنیت کابران را در فضای مجازی تامین کنند؛ چرا که اگر این اتفاق صورت نگیرد احتمالا نرم افزاری دیگر و خارجی جایگزین تلگرام خواهد شد.

 انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار