ما به آنتالیا نمی رویم، بچه‌هایمان را به جاهای آنچنانی نمی‌بریم

«مگر جایی امن تر از حرم امن الهی هم داریم؟ ما به آنتالیا نمی رویم، بچه‌هایمان را به جاهای آنچنانی نمی‌بریم، بچه‌هایمان را بردیم به یک مکان مکان مذهبی

فقط یک اطلاعیه برای تجاوز به ۲ایرانی
«مگر جایی امن تر از حرم امن الهی هم داریم؟ ما به آنتالیا نمی رویم، بچه‌هایمان را به جاهای آنچنانی نمی‌بریم، بچه‌هایمان را بردیم به یک مکان مکان مذهبی، بردیم به ام القرای اسلام، ماموران حکومتی عربستان، بچه‌های ما را ربودند و جنایت کردند، ابعاد این جنایت قابل شرح نیست. عوامل حکومت آل سعود بودند که بچه‌های ما را ربودند، آنها مامور اجرای قانون بودند، ما در گیت بازرسی که نمی‌توانیم به آنها بگوییم بازرسی نکنید، وقتی می‌گویند می‌خواهیم بازرسی بیشتری انجام دهیم، نمی‌توانیم مخالفت کنیم، شما چه می‌دانید آنها چه نیتی دارند، بچه‌هایی را که سن پایینی داشتند بردند و در اتاق را قفل کردند.»
 
به گزارش گلستان 24، این صحبت‌ها بخشی از درددل‌های پدر یکی از قربانیان این فاجعه بود که با یکی از رسانه‌های جمهوری اسلامی مطرح کرده بود.
 
فاجعه دردناکی که اتفاق افتاد و مشابه آن شاید بارها و بارها اتفاق افتاده باشد ولی رسانه‌ای نشده، ظاهرا هنوز مسئولان ذی‌ربط را از خواب بیدار نکرده است.
 
سازمان حج و زیارت به عنوان متولی امور حجاج کشورمان شاید به بهانه نگرانی از اینکه روابط کشورمان با عربستان برای اعزام زائر با مشکل روبرو می‌شود تنها به صدور یک اطلاعیه بسنده کرده است که آن هم شرح ماوقع است.
 
پدر یکی از قربانیان تجاوز خطاب به مسئولان گفته است «من فقط به مسئولین می گویم غیرت داشته باشد، فکر کنید این دو نوجوان فرزندان خودتان هستند.»
 
طبق مصوبه شورای عالی اداری اهتمام برای حفظ عزت، منزلت و حقوق زائران و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های زیارتی در کشورهای عربستان سعودی، عراق و سوریه از وظایف سازمان حج است، مع الوصف «سکوت مسئولان حج و فراموشی وظایف محوله» در این باره قابل تأمل خواهد بود.
 
اگر قرار است زائرانی که تحت نظر سازمان حج و زیارت سفر می‌کنند امنیت نداشته باشند چرا باید مبالغ زیادی را برای این سفر پرداخت کنند و آزادانه به این سفر نروند؟
همه این مسائل در شرایطی است که فضای افکار عمومی در این باره مشوش و آزرده‌ است و جمعی از انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران نیز در بیانیه‌ای خواستار متوقف کردن اعزام زائر به عربستان تا معلوم شدن نتیجه تحقیقات و پیگیری‌ها توسط مسئولان سازمان حج شدند.
 
از سویی عضو شورای اسلامی شهر تهران هم گفته است که اگر جای رئیس سازمان حج و زیارت بودم به دلیل این بی تدبیری استعفا می‌دادم.
 
در کنار تمام این حواشی رئیس سازمان حج و زیارت در آخرین صحبت‌های خود فقط به بازگشایی سامرا اشاره می‌کند و حتی کوچکترین سخنی درباره این فاجعه نمی‌گوید و سرانجام بعد از یک هفته سازمان حج‌ و زیارت اطلاعیه‌ای را صادر می‌کند و در آن به شرح ماوقع می‌پردازد که تاکنون بارها رسانه‌ها آن را اعلام کرده‌اند.
 
امیدواریم با بیدار شدن مسئولان ذی‌ربط و پیگیری جسورانه برای تظلم‌خواهی این قربانیان و ایجاد امنیت بیشتر برای زائرانی که به کشورهای عربستان و عراق سفر می‌کنند، دیگر شاهد برخوردهای ناشایست با زائران نباشیم و طبق وظایفی که شورای عالی اداری به سازمان حج و زیارت محول کرده است شاهد حفظ عزت، منزلت و حقوق زائران ایرانی باشیم./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار